تیم ملی تکواندو زنان در پایان رقابت‌های قهرمانی آسیا، با کسب ۶ مدال رنگارنگ برای نخستین مرتبه نایب‌قهرمان شد و تاریخ‌سازی کرد.

تکواندو

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا با حضور ۱۸۹ تکواندوکار از ۲۱ کشور از روز چهارشنبه – ۲۶ خردادماه در سالن نوهاد نوفال بیروت آغاز و امروز (جمعه – ۲۸ خردادماه) به پایان رسید.

در پایان این دوره، تیم ملی بانوان کشورمان که تاکنون موفق به کسب سکو در این رقابت‌ها نشده بود، در این دوره تاریخ سازی کرد و با یک مدال طلا، یک نقره، ۴ برنز و ۲۶۵ امتیاز عنوان نایب قهرمانی قاره کهن را به خود اختصاص داد. هوگوپوشان کره جنوبی با ۳ طلا، ۲ نقره، یک برنز و ۵۰۲ امتیاز قهرمان شدند. ویتنام با یک طلا، یک نقره، و ۱۷۸ امتیاز عنوان سومی را کسب کرد و اردن با یک طلا و ۱۲۸ امتیاز در رده چهارمی قرار گرفت.

مهرو کمرانی نیز عنوان بهترین مربی را به خود اختصاص داد. نگار اسماعیلی، غزل سلطانی، ناهید کیانی، پریسا جوادی، ملیکا میرحسینی و زهرا پوراسماعیل در ترکیب تیم بانوان قرار داشتند که اسماعیلی قهرمان شد، میرحسینی بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و سلطانی، کیانی، جوادی و پوراسماعیل به مدال برنز رسید.

تیم ملی تکواندو مردان کشورمان نیز با یک طلا، یک نقره، یک برنز و ۲۰۷ امتیاز بر سکوی سومی آسیا ایستاد. در بخش مردان کره‌جنوبی با ۲ طلا، ۲ نقره، یک برنز و ۳۸۱ امتیاز قهرمان شد؛ ازبکستان با یک طلا، ۴ برنز و ۲۳۹ امتیاز عنوان نایب قهرمانی را بدست آورد و اردن با یک طلا، یک نقره، یک برنز و ۲۰۷ امتیاز در رده چهارم قرار گرفت.

تیم ملی مردان با ترکیب آرمین هادی پور، سروش احمدی، میرهاشم حسینی، امیرمحمد بخشی، مهران برخورداری و سجاد مردانی در این رویداد حضور پیدا کرد که موفق به کسب یک مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب توسط مردانی، بخشی و هادی‌پور شد.

هدایت این نفرات برعهده فریبرز عسکری به عنوان سرمربی و وحید عبداللهی به عنوان مربی است.

همچنین حسین لطفی، سینا بهرامی، مهدی جلالی، محمدرضا خانی، فرشته خزایی، یلدا ولی نژاد، زینب اسماعیلی و نفیسه رنگرززاده نفراتی بودند که در مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی در آسیا – کیش موفق به کسب سهمیه حضور در این مسابقات شده بودند و در این رویداد شرکت کردند که در نهایت لطفی نایب قهرمان شد و جلالی، خزایی و اسماعیلی به مدال برنز رسیدند؛ مدال این نفرات تنها در کارنامه ورزشکار ثبت می‌شود و در رده‌بندی تیمی تاثیری ندارد.

کد خبر 608443

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha