بستر نمایشگاه‌های مجازی حوزه هنری، صبح امروز و طی نشستی برای علاقه‌مندان به هنر معرفی شدند.

امین نادری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، نشست معرفی بستر نمایشگاه‌های مجازی حوزه هنری صبح امروز شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ با حضور امین نادری مدیر حوزه هنری دیجیتال، مجدالدین معلمی معاون حوزه هنری و محمدعلی شادزاد مدیر نوآوری سوره برگزار شد.

در ابتدای این نشست امین نادری مدیر حوزه هنری دیجیتال به تشریح بستر نمایشگاه‌های مجازی حوزه هنری پرداخت. در ادامه متن صحبت‌های نادری را می‌خوانید:

شیوع کرونا در سراسر کشور و تعطیل شدن بسیاری از برنامه‌ها و رویدادهای هنری باعث شد که برگزاری اینگونه رویدادها در فضای مجازی اتفاق مهمی باشد.

بیشترین آسیب‌ها در فضای مجازی مربوط به شبکه‌های اجتماعی است، ولی در عین حال نمی‌توان مواهب فضای مجازی را نادیده گرفت.

اگر برای ورود به این عرصه برنامه جدی نداشته باشیم دچار چالش می‌شویم. بر اساس آمار، در حال مردم کشورمان روزانه ۳ تا ۵ ساعت از وقت خود را در فضای مجازی مصرف می‌کنند که در این میان بیشترین زمان به خواندن حوادث، اخبارهای دروغ و به ناهنجاری‌های اجتماعی تلف می‌شود. بی‌شک مواجهه با این مطالب، برای کاربران نتایج ناگواری برای افراد دارد.

می‌توان علاقه‌مندان را با تولید محتوا در حوزه کتاب‌های صوتی، پادکست و دیگر عرصه‌های مفید فرهنگی، به این سمت سوق داد.

تولید محتوای مناسب می‌تواند موجب آرامش افراد شود. در حوزه هنری تلاش شده با برگزاری مجازی نمایشگاه‌های هنری از جمله هنرهای تجسمی که از اصیل‌ترین هنرها است به بهبود فضای مجازی کمک شود.

پیش از این تنها افراد معدودی امکان برگزاری نمایشگاه‌هایشان را در فضای حقیقی داشتند؛ اما با شرایط کنونی تعداد بیشتری از افراد امکان به نمایش گذاشتن آثار هنری خود را پیدا خواهند کرد. همچنین فراد بیشتری امکان بازدید از این نمایشگاه‌ها را دارند.

با برگزاری مجازی این نمایشگاه‌ها حتی برای افرادی که تاکنون امکان برگزاری نمایشگاه آثاری هنری خود را نداشته‌اند، این امکان فراهم می‌شود.

درآمدی پایدار برای تمام هنرمندان کشور

محمدعلی شادزاد مدیر نوآوری سوره: با مهیا کردن زیر ساخت‌های لازم، هنرمندان در استان‌های مختلف امکان بارگذاری آثارشان را در نمایشگاه‌های مجازی حوزه هنری دارند.

هم اکنون در تهران سه گالری مجازی در حال برگزاری است، امیدواریم از برگزاری این نمایشگاه‌ها درآمدی پایدار برای تمام هنرمندانه کشور ایجاد شود.

گامی مهم برای عدالت اجتماعی هنرمندان

مجدالدین معلمی معاون حوزه هنری: این گام مؤثری برای برگزاری عدالت اجتماعی هنرمندان و فرصتی برابر برای تمام دوستان اهل هنر است.

هنر با برگزاری مجازی نمایشگاه‌ها و در دسترس بودن برای همه مردم، به آنها نزدیک‌تر می‌شود؛ طبعاً وقتی به مردم نزدیک‌تر شود منطق هنر رعایت می‌شود. در چنین فضایی نیاز هنر به حمایت‌های دولتی کاسته و بیشتر جنبه مردمی پیدا می‌کند.

در این فضا دیگر نمایش هنر محدود به مرکز نخواهد بود و افراد در تمام نقاط کشور امکان بازدید و تماشای آثار هنری را خواهند داشت.

کد خبر 607044

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha