مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: میران جوجه ریزی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خود ۳۰ درصد افزایش یافته و بنابراین نگرانی از کمبود گوشت مرغ در بازار وجود ندارد.

مرغ

به گزارش همشهری آنلاین، به دنبال کاهش مرغ و افزایش قیمت گوشت مرغ در بازارطی ماه های گذشته که قیمت این ماده غذایی دربازار غیر رسمی ارومیه را تا 50 هزار تومان افزایش داد، مسئولان از ثبات قیمت مرغ در بازار خبر می‌دهند.

البته در هفته های گذشته نیز شنیده‌هایی از کاهش احتمالی مرغ در بازار به ویژه در هفته‌های منتهی به ماه محرم و موسم پخت نذورات به گوش می‌رسید که بنا بر اعلام جهاد کشاورزی مشکلی در ماه های آتی وجود نخواهد داشت.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در همین زمینه گفت: در حال حاضر روزانه ۳۰۰ تن مرغ گوشتی در استان تولید می شود در حالی که نیاز استان ۲۴۰ تن و مازاد بر نیاز استان است.
یحیی خلیلی با اشاره به التهابات بازار مرغ در ماه های اخیر تصریح کرد: تحریم واردات نژادهای مرغی و نهاده های دامی و افزایش هزینه ها عمده مشکل کاهش تولید در یک بازده زمانی و التهاب در بازار مرغ شد.
خلیلی با اشاره به اینکه تحریم‌ها تبدیل به یک فرصت برای ورود نژاد ایرانی به بازار داخلی شد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۸ درصد جوجه ‌ریزی استان از نژاد آرین هستند.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید به اینکه از فروردین سال جاری تاکنون به طور متوسط ماهانه یک میلیون جوجه‌ریزی در استان انجام می‌شود، اظهار کرد: میران جوجه ریزی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خود ۳۰ درصد افزایش یافته است. 
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی جز اولین استان های تولید کننده جوجه نژاد ایرانی با داشتن ۲ واحد پرورش جوجه است، یاد آور شد: استان در حال حاضر ۲۸درصد جوجه های مادر کشور را تولید می کند.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۱۰۲ هزار و ۵۰۰تن گوشت مرغ در استان تولید شد.
خلیلی  ادامه داد: ۱۰۰درصد مرغداری های استان برای جلوگیری از تخلف و داشتن عملکرد بهتر سیستماتیک شده و ۲۴ ساعته رصد می‌شوند.

کد خبر 606958

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha