کارگردان مستند «پایان سکوت» معتقد است روایت مبارزه‌ها و زندگی سیاسی امام خمینی(ره) کهنه نشده و هنوز فصل‌هایی ناگفته در آن وجود دارد.

امام خمینی

به گزارش همشهری آنلاین، رضا کاشانی اسدی درباره مستند «پایان سکوت» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: این فیلم درباره نهضت ۱۵ خرداد و نقش امام راحل (ره) در پیروزی نهضت است. روایت این مستند از طریق یک دبیر تاریخ و برای دانش آموزانی انجام می‌شود که متعلق به نسلی هستند که ۱۵ خرداد ۴۲ را ندیده اند، اما وظیفه داریم که از بصیرت مردم پیشوای ورامین برای آنها صحبت کنیم. مردمی که در دورانی تلخ و سخت، حامی و همراه جریان حق بودند.

کاشانی اسدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از مجموعه تصاویر و سخنرانی هایی که از آن روزها باقی مانده در فیلم استفاده کردیم. البته «پایان سکوت» ساختاری داستانی، مستند دارد و برای مخاطب عام ساخته شده است. مخاطبی که دلش می خواهد واقعیت تاریخی انقلاب اسلامی و ریشه های وقوع آن را بداند.

این کارگردان درباره کیفیت مستندهای تاریخی در ایران گفت: مستندسازی تلویزیونی با محور تاریخ، مثل آنچه بی بی سی انجام می‌دهد، در ایران قدمت طولانی ندارد. اما مستندهایی که در ده سال اخیر درباره فرازهای تاریخ معاصر، شخصیت های سیاسی و فصل‌های درخشان یا حتی پرابهام انقلاب اسلامی ساخته شده درخشان بوده اند. گمان دارم ما در ده سال آینده بهترین مستندهای تاریخی و سیاسی را در ایران خواهیم داشت. مستندهایی که سندهایی واقعی از دورانی هستند که هنوز ناگفته‌های بسیاری درباره آن وجود دارد.

کاشانی اسدی درباره پخش مستند «پایان سکوت» از شبکه سه گفت: این مستند با محور ۱۵ خرداد و قیام مردم پیشوا ساخته شده اما مخاطب می‌تواند در ایام ویژه سال مثل دهه فجر یا سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بیننده آن باشد. در «پایان سکوت» از تصاویر آرشیوی و سخنان دکتر جواد منصوری استفاده کردیم و تلاش کردم این مستند، جذاب و پرکشش باشد. قبلا هم مستندهایی درباره ۱۵ خرداد و امام خمینی (ره) ساخته ام، تصاویر و اسناد موجود در این باره را کاملا بررسی کرده و به آنها اشراف دارم. با توجه به اسناد موجود و شخصیت هایی که از این مقاطع اطلاع دارند و در دسترس هستند، زمینه کار برای تولید چنین آثاری فراهم است و خوشبختانه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هم، حامی همراهی برای تولید این فیلم بود.

این کارگردان ادامه داد: شخصیت‌های بزرگ تاریخ معاصر، مانند امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری که درباره ایشان و زمان تبعیدشان در ایرانشهر هم مستندی ساخته‌ام، هرگز کهنه نمی شوند. می شود بارها و بارها و از زوایای مختلف زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی آنها را بررسی کرد. امیدوارم مخاطب «پایان سکوت» را ببیند و از تماشای آن لذت ببرد و پاسخی درست درباره سوال‌هایش از واقعیت آنچه در ۱۵ خرداد اتفاق افتاد، به دست بیاورد.

کد خبر 606951

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha