کشور ونزوئلا در پرداخت هزینه‌های مربوط به واکسن کرونا با مشکل روبرو شده است زیرا دسترسی پرداخت به کوواکس مسدود است.

کواکس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، ونزوئلا می‌گوید پرداخت به سیستم واکسن کواکس مسدود شده است؛ 

مقامات ونزوئلا با اعلام این خبر افزودند که دولت این کشور نتوانسته مبلغ مورد نیاز برای دریافت واکسن ویروس کرونا را تکمیل کند زیرا انتقال پول به برنامه جهانی تامین واکسن مسدود شده است.

دولت این کشور که از ماه‌ها قبل و به دلیل تحریم‌های آمریکا قادر به پرداخت هزینه‌های کواکس نبود، حدود سه ماه قبل اعلام کرد که تقریباً ۱۲۰ میلیون دلار مورد نیاز را پرداخت کرده است.

دلسی رودریگز، معاون رئیس جمهور، اما روز پنجشنبه و در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که دولت این کشور با توجه به مسدودیت پرداخا، قادر به پرداخت مبلغ باقی مانده، ۱۰ میلیون دلار، نیست.

رودریگز گفت: «سیستم مالی که در پس لابی ایالات متحده نیز پنهان می شود، قدرت مسدود کردن منابعی را دارد که می‌تواند برای مصون سازی جمعیت ونزوئلا استفاده شود.»

وزیر امور خارجه نیز نسخه‌ای از سند مربوط به پرداخت مسدود شده این کشور را در توئیتر منتشر کرد. در این توئیت، کواکس طی نامه‌ای اعلام کرده که یک بانک سوئیسی خبر از مسدود شدن چهار عملیات که در مجموع ۴.۶ میلیون دلار ارزش داشتند داد.

هرچند مشخص نشد چه کسی و به چه دلیلی این عملیات را مسدود کرده با این حال این پرداخت‌ها تحت تحقیق قرار گرفته‌اند. این بانک سوئیسی اعلام کرد به دلایل قانونی و نظارتی «قادر به اظهارنظر در مورد مسائل مربوط به روابط مشتری بالقوه» نیست.

ونزوئلا که به واکسن‌های جانسون و جانسون و نواواکس ابراز علاقه کرده مذاکراتی را با خوان گوئیدو، رهبر مخالفان، برای پرداخت هزینه واکسن با استفاده از وجوه بلوکه شده در آمریکا از طریق تحریم‌های واشنگتن علیه مادورو آغاز کرد.

در هفته‌های اخیر، برنامه واکسیناسیون کادر درمانی و افراد مسن با استفاده از واکسن‌های روسیه و چین آغاز شد اما سردرگمی و عدم شفافیت این روند با شکایت رهبران مخالف روبرو شده است.

ونزوئلا بیش از دویست هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۲۷۶۴ مورد مرگ را گزارش کرده است، اگرچه با توجه به محدودیت آزمایش‌ها احتمال دارد آمار واقعی بیشتر باشد.

کد خبر 606741
منبع: رویترز

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha