همشهری آنلاین: معاون راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به این که بیشترین حجم سفرهای تابستان امسال از 15 مرداد تا 10شهریور صورت می‌گیرد، گفت: ‌به همین منظور 25 هزار نیرو تا ابتدای ماه مبارک رمضان آماده‌باش هستند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار سرتیپ محمد رویانیان در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: به دستور فرمانده نیروی انتظامی سه هزار نیروی کمکی نیز در این مدت به جمع ماموران اضافه شده است.

وی با اشاره به وجود ترافیک در برخی محورهای جاده‌های کشور گفت:‌ به‌طور قطع محورهای شمالی و کوهستانی کشور در این محدوده زمانی با بار ترافیکی سنگین و نیمه سنگین مواجه خواهد بود که لازم است مسافران در این محدوده زمانی رفت و برگشت خود از سفر را برنامه ریزی و توزیع کنند.

معاون راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه میزان سفر در مرداد امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میانگین 20 درصد افزایش داشته است، گفت: ‌متاسفانه در 20 روز ابتدایی این ماه تصادفات فوتی نیز 10 درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به‌اینکه بیشتر مشکلات ما در جاده‌های شمالی و کوهستانی است‌‌، افزود:‌ 95 درصد جاده تهران به مشهد بزرگراه است و هیچ مشکلی نداریم و محور تهران به آذربایجان و همچنین جاده اصفهان از آزادراه امیرکبیر نیز گره ترافیکی ندارد اما در محورهای کوهستانی و شمالی انتظار وقوع گره‌های ترافیکی وجود دارد‌.

رویانیان در بخش دیگری از سخنانش به علل تصادفات فوتی جاده‌ها اشاره کرد و گفت‌:60 درصد مرگ و میر تصادفات در شعاع 30 کیلومتری شهرهاست که باید این محدوده‌ها یک طرفه شود.

وی وجود برخی نقاط حادثه خیز و همچنین فرهنگ نامناسب رانندگی را از دیگر علل وقوع تصادفات فوتی دانست.

رویانیان افزود: ‌البته بر اساس مطالعات 30 درصد فرهنگ رانندگی بهبود یافته است.

معاون راهنمایی‌و‌‌رانندگی نیروی انتظامی همچنین نقص فنی و فرسودگی خودروها را نیز از عوامل مهم وقوع تصادفات فوتی دانست و گفت:‌ ‌در بررسی تصادفات فوتی 20 روز نخست مرداد امسال مشخص شد که 80 درصد این تصادفات به سبب نقص فنی خودروها بوده است.

سردار سرتیپ رویانیان در پایان از رانندگان خواست ضمن رعایت قوانین راهنمایی‌رانندگی، زمان برگشت از سفرها را نیز توزیع کنند.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در ادامه گفت: ‌تا پایان امسال تعداد جایگاههای CNG، ‌پمپ‌های گازوئیل و جایگاه‌های عرضه بنزین باید به ترتیب3 ، ‌دو و نیم و 2 برابر شود.

محمد رویانیان با اشاره به اینکه از نظر میزان بنزین هیچ کمبودی نداریم افزود:‌ مهمترین علت صف‌های طولانی در جایگاههای عرضه سوخت کمبود جایگاههاست.

وی افزود:‌تا 10 روز اینده 40 جایگاه سیار عرضه بنزین در تهران به بهره برداری میرسد.

رویانیان این گونه اقدامات را راه‌حل اساسی ندانست و گفت‌:‌ این اقدامات نقش مسکن را دارد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اشاره به وجود 500 جایگاه سی‌ان‌جی در کشور گفت: این تعداد تا پایان سال باید به 1800 مورد افزایش یابد.

وی افزود:‌ در بخش بنزین نیز تعداد جایگاهها باید دو برابر شود و برای نمونه 110 جایگاه کنونی عرضه بنزین در تهران تا پایان سال باید به 220 جایگاه افزایش می‌یابد.

رویانیان این گونه اقدامات را شدنی دانست و گفت‌: اگر شهرداری و شورای شهر تهران زمین‌های مناسبی را اختصاص دهد این تعداد جایگاه به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه باید نهضت پمپ بنزین سازی آغاز شود، از همه سازمانها درخواست کرد اگر مکان مناسبی برای احداث جایگاه دارند معرفی کنند. ‌

رئیس ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت کشور این ایده را که پمپ‌بنزین خطرناک است رد کرد و گفت:‌ ‌باید این گونه اعتقادات برچیده شود چرا که این تعداد جایگاه عرضه سوخت در کشور در 30 سال گذشته هیچ خطر و الودگی برای کشور ایجاد نکرده است.

وی بر لزوم دوری از جوسازی‌ها تاکید کرد و افزود:‌اگر شهرداری‌ها به کمک ما بیایند همه جایگاههای عرضه سوخت‌‌، گازوئیل و سی‌ان‌جی کشور که بر اساس برنامه دولت باید ساخته شود تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

کد خبر 60654

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز