معاون اول رئیس جمهوری در پیامی ضمن تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر محتشمی‌پور نوشت: خدمات ارزشمند این عالم وارسته و جانباز اسلام و مجاهد راستین فراموش ناشدنی است.

علی اکبر محتشمی پور

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهوری،  اسحاق جهانگیری روز دوشنبه با ابراز تاثر و تالم از درگذشت تاسف انگیز مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر محتشمی‌پور نوشت: بی‌تردید خدمات ارزشمند این عالم وارسته و جانباز اسلام و مجاهد راستین جهاد در راه آرمان مردم فلسطین و لبنان که از زمان شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی از زمره یاران وفادار، صدیق و مورد وثوق امام راحل بود، فراموش ناشدنی است.

معاون اول رئیس جمهوری عنوان کرد: این روحانی مبارز و انقلابی پس از پیروزی انقلاب نیز به عنوان وزیر کشور و نمایندگی مجلس شورای اسلامی در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

جهانگیری در این پیام ضایعه فقدان این روحانی بزرگوار را به همه علاقه‌مندان، دوستان و بستگان به ویژه خانواده ایشان صمیمانه تسلیت گفت و از خداوند متعال برای آن فقید سعید رضوان واسعه الهی و علو درجات و برای بازماندگان ارجمند صبر و اجر مسالت کرد.

پیام واعظی درپی درگذشت حجت‌الاسلام محتشمی‌پور

همچنین  محمود واعظی روز دوشنبه در پیامی با ابراز تالم و تاثر از درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر محتشمی‌پور نوشت: این انسان وارسته در کنار سوابق انقلابی در عرصه‌های مختلف خدمتگزاری از جمله بعنوان وزیر کشور، دو دوره نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، عضویت در شورای سرپرستی صدا و سیما و سفیر ایران در سوریه، منشاء خدمات سیاسی و اجتماعی ارزشمندی شد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری در این پیام، این ضایعه را محضر بیت شریف آن مرحوم تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال برای آن سفر کرده رحمت واسعه الهی و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد.

عارف:تمام تلاش حجت الاسلام محتشمی پور بسط اندیشه های امام خمینی بود

همچنین در پی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین حاج سید علی اکبر محتشمی پور، محمدرضا عارف در پیامی ضمن تسلیت این ضایعه تاکید کرد که تمام تلاش حجت الاسلام محتشمی پور بسط اندیشه های امام خمینی بود.

به گزارش ایسنا، متن این پیام به شرح زیر است :

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت  مجاهد نستوه و یار صدیق رهبر فقید انقلاب اسلامی برادر بزرگوارم حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج سید علی اکبر محتشمی پور  بسیار تاسف بار و باعث تالم و تاثر شدید اینجانب شد.
ایشان که از مبارزان و یاران دیرین انقلاب بودند 

انسانی حقیقت طلب ،مصلح و دلداده اهل بیت علیهم السلام بودند که  همواره در راه اعتلای نظامی اسلامی از هیچ کوششی فرو گذار نکردند و در مسئولیت‌هایی که بر عهده داشتند تمام تلاششان  بسط اندیشه های امام خمینی (ره ) وحاکمیت اسلام بود. 

مطمئنا ضایعه درگذشت این روحانی نواندیش خسران بزرگی برای کشور و دوستداران ایشان است که جبران آن بسیار سخت است.

اینجانب با اندوه فراوان درگذشت این روحانی جلیل القدر را به خانواده محترم ایشان ،سرکار خانم فخرالسادات محتشمی پور،بیت معزز امام خمینی ،اعضای محترم مجمع روحانیون مبارز و همه دوستداران و وابستگان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند رحمان و رحیم علو درجات را برای این عالم برجسته مسالت می‌کنم.

کد خبر 605914

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    0 1
    همتی و مهرعلیزاده روز مناظره زبانشون بند اومده بود رحلت امام خمینی (ره) را تسلیت بگویند!!!