سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
۰ نفر

تصفیه‌خانه محلی برای بهره‌برداری از آب کانال ابوذر جهت آبیاری بوستان‌ها و فضاهای سبز محلی ساخته می‌شود.

بازآفريني فضاي شهري

معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه ۱۴ با اعلام این خبر افزود: «با ایجاد این تصفیه‌خانه روزانه حداقل ۲ هزار مترمکعب آب برداشت و فضای سبز محله ابوذر آبیاری می‌شود.»

به گفته وی، آبیاری فضای سبز محدوده منطقه۱۴ امسال دچار مشکل نمی‌شود. محسن فصیح دراین‌باره گفت: «کاهش بارندگی، ذخایر آبی و سفره‌های زیرزمینی، تهران را با بحران کم‌آبی مواجه خواهدکرد. بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد برای آبیاری فضای سبز محله‌ها و بوستان‌ها دچار مشکل شده و وسعت قابل توجهی از آنها خشک خواهندشد.

البته این اتفاق در منطقه ۱۴ هرگز رخ نخواهد داد.» وی افزود: «برای جلوگیری از این رخداد اقدامات متعددی انجام داده‌ایم که نخستین کار ما حذف آبیاری شیلنگی و با تانکر بود و آبرسانی قطره‌ای در فضای سبز محله‌ها را جایگزین کردیم. در حدود ۵۰ هزارمتر عملیات قطره‌ای در منطقه انجام شده‌است.» او ادامه داد: «همچنین نصب مخازن آب در بوستان‌های بزرگ منطقه از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در این زمینه است. یک مخزن ۲۰۰ مترمعکبی در بوستان نسترن، یک مخزن ۵۰۰ مترمکعب در بوستان بسیج و مخزن۲هزار و ۴۰۰ مترمکعبی هم در بوستان نارنج نصب شده‌است.» فصیح گفت: «البته مخزن بوستان نارنج فضای سبز بلوار ابوذر، گردشگاه‌های ابوذر و دانش‌آموز را هم آب‌رسانی می‌کند. همچنین چاه‌های داخل آرامستان‌های دولاب تجهیز شده که سرسبزی این مکان‌های تاریخی از بین نرود.» 
 

کد خبر 605832

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha