مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
۰ نفر

امروزه با شرایط کنونی ایجاد شده در میان کشورها و درگیری افراد با شیوع ویروس کرونا تولید کنندگان معمولا محصولاتشان را توسط وبسایت ها به صورت آنلاین به فروش میرسانند. به همین دلیل کسب و کارهای اینترنتی بسیار رونق گرفتند و تولیدکنندگانی که برای چنین فضاهایی فکری نکرده اند با ضرر زیادی در فروششان مواجه خواهند شده و خود را وارد این بازار مجازی نمودند.

image-20210607101027-1.png

بیشتر بدانید: نمونه جعبه و کارتن بسته بندی انواع محصولات

بسته بندی در جوامع مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که افراد از پک محصولات، آنها را شناسایی میکنند این بدین معناست که بسته بندی معرف محصول شماست. اما متاسفانه در ایران هنوز به اهمیت این صنعت پی نبرده اند و همچنان محصولات را فله ای به فروش میرسانند و بسته بندی را نوعی هزینه اضافی تلقی میکنند.

اینجا لازم است که درباره اهمیت و کارکرد بسته بندی برایتان کمی توضیح دهیم. نقش اصلی بسته بندی این است که از محصول و کالای شما در برابر آسیب های  خارجی محافظت کند. این نکته یکی از اساسی ترین مواردی است که یک پک با کیفیت انجام میدهد. نکته دیگری که حائز اهمیت است موضوع تبلیغات کالاهاست. محصولات به تنهایی نمیتوانند بازاریابی و فروش مطلوبی داشته باشند به همین دلیل با در نظر گرفتن یک بسته بندی مناسب و جذاب به فروش بهتر آنها کمک میکند و نام تجاری و برند شما را مدتها در ذهن مخاطب باقی نگه میدارد  به گونه ای که اگر در کنار جذاب بودن پک شما محصولتان نیز از کیفیت خوبی برخوردار باشد برای خرید دوباره آن اقدام می نمایند.

خب، تا اینجا در مورد نقش بسته بندی سخن گفتیم تا شما بدانید که هزینه کردن در این مورد تنها هزینه اضافی نبوده بلکه برای بهتر دیده شدن و سالم ماندن محصولاتتان انجام میگیرد. اما بحث اهمیت بسته بندی به اینجا ختم نمیشود و بیشتر از آنچه گفته شد وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

چرا بازار بسته بندی در کرونا داغ تر شد؟

طراحی و چاپ بسته بندی

با شرایطی که ویروس کرونا برای مشاغل متعدد ایجاد کرده است اکثر آنها دچار ضرر شده اند اما به طرز عجیبی برخی از کسب و کارها نه تنها ضرر نکرده بلکه بیشترین سود دهی را در این دوران داشته اند.

  به نظر شما راز موفقیت این کسب و کارها در چیست؟

خب، جواب این سوال این است که چنین کسب و کارهایی از مشکل و مسئله پیش آمده برای خود یک فرصت بوجود آوردند و از این شانس به خوبی استفاده کنند و تمام تقاضاهای خرید را در مسیری مشخص مدیریت نمایند. این استارتاپ ها و کسب وکارهای آنلاین فرصتی است که برندهای مختلف بتوانند خود را در فضای مجازی محک بزنند. امروزه با توجه به مصرف بالای استفاده از شبکه های مجازی و آشنایی افراد با آنها، آنلاین شاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی میتوانند تبلیغات گسترده ای در این زمینه داشته باشند و لازم است برای چنین مواردی در گام اول اعتماد مشتری جذب شود تا برای خرید های بعدی باز هم به سراغ شما بیایند و آنرا نیز به دیگران معرفی نماید. برای جلب چنین اعتمادی سه عامل تاثیر بسزایی دارد ۱. کیفیت ۲. بسته بندی ۳.قیمت

گزینه اول که کاملا مشخص و واضح است. یعنی اینکه کالای مورد نظر شما از کیفیت مطلوب و جنس خوب برخوردار باشد اما در خصوص مورد دوم کمی مسئله پیچیده تر است. شاید این سوال ذهنتان را با خود درگیر کرده باشد که چه نوع بسته بندی و با چه طراحی را برای محصولات خود انتخاب کنید تا در جلب توجه مشتریان موفق عمل کند؟

تا کنون انواع بسته بندی ها را از جنس فلز، شیشه، پلاستیک، کارتن و مقوا در دور و اطراف خود مشاهده نموده اید. بهترین گزینه از نظر قیمت مناسب، وزن سبک، قابلیت چاپ پذیر بودن که میتواند کالاها را سالم به دست مشتریان برساند، جعبه های مقوایی و پک های کارتنی میباشد که در اداره پست نیز به وفور به چشم میخورد زیرا اداره پست به همین دلایل از بسته بندی کارتنی و مقوایی استفاده میکند. بی شک تا این قسمت از مطالب متوجه شدید که چه نوع پکی بسیار مفید و پرکاربرد است.

بیشتر بدانید: محاسبه آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از ۲ دقیقه

 قسمت جالب توجه ماجرا اینجاست که طراحی پک کالاها چگونه باشد؟ مسلما هر چه جعبه بسته بندی شما دارای رنگ و لعاب دل نشین تری باشد نظر مشتریان متعددی را به خود جلب می نماید. جعبه های مقوایی و کارتنی که دارای چاپ افست به همراه فرآیند لمینت میباشند با قابلیت چاپ بالا و خدمات پس از آن از جمله: انواع سلفون، طلاکوبی و برجسته سازی حروف و نوشته، آرم و لوگو، استفاده از یووی، ورنی و غیره میتوانند نظر مصرف کنندگان بسیاری را به سمت و سوی کسب و کار شما جلب نمایند. فروش و بازاریابی کالایی موفق است که مشتری برای خرید دوباره به فروشگاه آنلاین شما رجوع کند.

ویژگی بسته بندی های کارتنی و مقوایی

در این قسمت میخواهیم درباره ویژگی های و موارد مصرفی پک های کارتن و جعبه های مقوایی سخن بگوییم. چرا پک ها ی کارتنی و مقوایی بهترین نوع بسته بندی برای کالاها و زمینه های مختلف حتی صادرات محسوب میشود زیرا برای جواب دادن به چنین سوالی لازم است ویژگی آنها را بررسی کنیم.

چرا بازار بسته بندی در کرونا داغ تر شد؟

یکی از این ویژگی ها امکان چاپ با کیفیت دلخواه میباشد زیرا پک های کارتنی و مقوایی از ورق کارتن و مقوا  تشکیل شده اند که پایه آنها کاغذ است. همه اینها بر پایه کاغذ ساخته شده اند و همه ما میدانیم ماده ای که بهترین چاپ با کیفیت عالی بر روی آن قابل انجام است کاغذ میباشد. به همین دلیل اعمال چاپ با رنگ های متعدد در بسته بندی های کارتنی و جعبه های مقوایی نسبت به سایر بسته بندی ها کیفیت بهتری دارد.

پر اهمیت ترین شاخص دیگر آن کمک به حفظ محیط زیست است. امروزه اکثر کشورها و جوامع مختلف ممنوعیت ورود پلاستیک به کشورشان را دارند به دلیل آنکه مواد پلاستکی تجزیه پذیری طولانی مدتی داشته و برای تجزیه شدن به محیط زیست آسیب وارد میکنند. کارتن و مقوا با توجه به کارایی که دارند، میتوانند هم ارسال سالم محصولات و شکل ظاهری جذاب را در پی داشته باشند و هم پس از مصرف به سرعت وارد چرخه بازیافت شوند و به محیط زیست آسیبی وارد کنند و به همین دلیل در صادرات از بسته بندی های کارتنی و مقوایی استفاده میشود زیرا محدودیت های کشورهای متعدد شامل محموله ای با چنین بسته بندی نخواهد شد.

کلام پایانی

 کارتن سازی آوین پک در زمینه چاپ و بسته بندی در کنار هم تیمیان پر تلاش خود و با بهره گیری از ماشین آلات روز دنیا توانسته اند در جلب رضایت مشتریان به خوبی عمل کنند. اگر شما تولیدکننده محصولات صادراتی یا داخلی میباشید و هدف های دراز مدتی همانند فروش بهتر و معروفیت برند خود در سر دارید، میتوانید با اطمینان خاطر تولید کارتن و جعبه بسته بندی خود را به ما بسپارید و بدانید آوین پک در راستای تخقق اهدافتان شما را همراهی خواهد کرد.

راه های ارتباط با ما ۱۹۱۹-۹۱۰۰-۰۲۶

کد خبر 605828

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha