چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمیسیون داخلی تحقیق سازمان ملل نشانه‌هایی در این خصوص یافته است که کلاه‌آبی‌های هندی از زنان و کودکان در کنگو سوءاستفاده جنسی کرده‌اند.

روزنامه اتریشی دی پرسه گزارش داد، به گفته بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل، آنها به کنگو اعزام شده‌ بودند تا از مردم حفاظت کنند. حدود 100 سرباز کلاه آبی هندی سازمان ملل در جریان عملیات‌شان از موقعیت اضطراری سوءاستفاده کرده و به سوءاستفاده جنسی از زنان و کودکان پرداخته‌اند.

وی افزود، همه این سربازان پس از شناسایی اخراج شده‌اند. وی گفت از نتیجه این تحقیقات «عمیقا نگران» است. به گفته وی، چنین رفتاری «مطلقا غیرقابل پذیرش» است. دولت هند موافقت کرده است که با متهمان برخورد کرده و در صورت اثبات جرم، آنها را به شدت مجازات کند.

کلا‌ه‌آبی‌ها از سال 1999 میلادی در این کشور آفریقایی مشغول عملیات هستند – تعداد آنها در حال حاضر 22 هزار نفر است – که بارها به اتهام تجاوزهای جنسی و سوءاستفاده مواجه شده‌اند. 2005 میلادی 19 مورد افشا شد که این سربازان در ازای تجاوز جنسی حاضر به دادن مواد غذایی به مردم گرسنه بودند. دو سال بعد تحقیقاتی درباره حافظان صلح منتشر شد که نشان می‌داد در تجارت میلیونی طلا و تسلیحات شرکت داشته‌اند. اعلام نشد که تحقیق درباره موارد اخیر چه زمانی انجام شده است.

کد خبر 60558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز