سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران اعلام کرد: ۱۸۰ آتش‌نشان از شب گذشته بدون وقفه در حال تلاش و فعالیت برای اطفای حریق در پالایشگاه تهران هستند.

آتش‌سوزی در پالایشگاه تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برنا، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با اشاره به حادثه حریق در پالایشگاه تهران که از ساعت ۱۹:۳۰ روز گذشته رخ داد و تا کنون ادامه دارد، گفت: ۱۰ ایستگاه از سازمان آتش‌نشانی تهران به همراه چند ایستگاه پشتیبانی شامل تانکرهای آب، بالابر، خودرو حامل کف، دستگاه تنفسی و... در محل حاضرند و برای اطفای کامل حریق تلاش می‌کنند.

او گفت: مجموع خودروهایی که از سازمان آتش نشانی تهران حضور داشتند ۶۰ دستگاه بوده و ۱۸۰ آتش‌نشان نیز از شب گذشته بدون وقفه کار خود را انجام می دهند.

ملکی تصریح کرد: آتش نشانی شرکت نفت از ابتدا در محل حاضر شد و تمام کارشناسان و متخصصان هم حاضر شدند و آتش‌نشانی های اطراف، ستاد بحران شهرداری تهران، فرمانداری ویژه ری، راهور، ناجا، اورژانس و... در محل بودند. دوستان راهور در محل حضور داشتند و باعث تردد روان مسیرها شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: در ابتدا اعلام شد یکی از مخازن دچار آتش‌سوزی شد اما به بخشی از آتش به مخزن بغلی سرایت کرد و حجم زیادی از شعله ها به آسمان می رفت که از فاصله دور دست قابل رویت بود.

ملکی گفت: عملیات از چندین طرف انجام دادند و به خوبی مواد اطفا حریق تامین می شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود: تا این لحظه تلفات جانی نداشتیم اما برخی از همکاران تهران و شهرستان دچار ضعف و بیحالی و دودگرفتگی شدند که برای چکاپ کامل به آمبولانس های اورژانس مراجعه کردند اما مصدوم سوختگی و بدحال نداشتیم.

او تاکید کرد: بخش زیادی از آتش خاموش شده اما مایعات نفتی حرارت بگیرد، سخت خاموش می شود و پس از خاموش شدن به خاطر حرارت درونی خود دوباره شعله ور می‌شود و آتش‌نشانان ناگزیرند مدام و پیوسته عملیات اطفا و سرد کردن را انجام دهند.

ملکی گفت: هم‌اکنون در حال سرد کردن بقیه مخازن هستیم.

پالایشگاه تندگویان در جنوب شهر تهران عصر دیروز (۱۲ خرداد) به دلیل نشتی یکی از مخازن ضایعات نفتی دچار آتش‌سوزی شد و آتش هنوز به طور کامل مهار نشده است. شعله‌های آتش و دود آن عصر دیروز از مناطق شمالی تهران هم قابل دیدن بود.

به گفته مسئولان پالایشگاه، یکی از مخازن ذخیره‌سازی گازوئیل پالایشگاه نفت تهران دچار آتش‌سوزی شد که دلایل این حادثه از سوی مدیران ذی‌ربط و گروه‌های بازرسی در حال بررسی است. این حادثه تلفات جانی نداشته و گروه عملیات اطفای حریق در حال مهار آتش هستند. در این میان تلاش زیادی در دست انجام است تا آتش به مخازن دیگر سرایت نکند.

کد خبر 605406

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha