چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
۰ نفر

سخنگوی صنعت برق از آغاز واردات 140 مگاواتی برق به ایران از ترکمنستان خبر داد و تصریح کرد: این میزان می تواند بخشی از نیاز منطقه خراسان راتامین کند.

برق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از توانیر، به گزارش به گفته  مصطفی رجبی مشهدی، با اتصال خط انتقال برق ترکمنستان به سرخس، امکان واردات برق به میزان 140 مگاوات از این کشور به ایران فراهم شد.

رجبی مشهدی که به صورت مجازی با خبرنگاران گفت وگو می کرد، با بیان این که صنعت برق همه توان و ظرفیت های خود را برای تامین برق مورد نیاز داخل به کار گرفته است، خاطرنشان کرد: در کنار بکارگیری همه ظرفیت ها برای واردات و افزایش تولید برق، مشترکان خانگی از نقشی بسیار تاثیرگذار در این میان برخوردار هستند.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته برای همکاری صنایع  و کشاورزان در مشارکت با طرح های تشویق محور صنعت برق گفت: مشترکان خانگی می توانند تنها با به کار بستن سه راهکار ساده، از بروز خاموشی احتمالی جلوگیری کنند.

رجبی مشهدی تصریح کرد: قرار دادن کولرهای آبی روی دور کند، تنظیم کولرهای گازی روی 25 درجه و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات گرم روز(12 تا18) مهم ترین راهکارها برای پایدار ماندن شبکه برق کشور است.

کد خبر 605174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha