چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳
۰ نفر

وزیر نفت در واکنش به زمان بازگشت ایران به بازار نفت گفت: هر وقت توافق شود و تحریم‌ها برداشته شود به بازار نفت برمی‌گردیم.

بیژن زنگنه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، بیژن زنگنه پس از پایان هفدهمین نشست اوپک پلاس درباره این نشست، اظهار کرد: نشست کوتاهی بود، به نظرم تا حدود زیادی تحت تاثیر احتمال بازگشت ایران به بازار نفت قرار داشت.

وی با بیان اینکه در این نشست تصمیم گرفته شد به تولید نفت اضافه نشود، تصریح کرد: نشست بعدی یکم ژوئیه برگزار می‌شود و در آن نشست بازار نفت ارزیابی می‌شود.

وزیر نفت درباره اینکه آیا ایران در این نشست بازگشت خود را به بازار اعلام کرده است، گفت: ما موردی اعلام نکردیم زیرا اعلام نمی‌خواهد، هر وقت توافق شود و تحریم‌ها برداشته شود به بازار برمی‌گردیم.

زنگنه در واکنش به اظهارات بارکیندو، دبیرکل اوپک که گفته است بازگشت ایران باید منظم و شفاف باشد، پاسخ داد: شفاف هستیم اما درباره منظم بودن هم به‌طور حتم مانند همه کارها با نظم کار می‌کنیم.

وی درباره اینکه آیا ایران، ونزوئلا و لیبی همچنان از کاهش تولید معاف هستند، گفت: بله همچنان معاف هستند.

هفدهمین نشست وزیران نفت و انرژی ائتلاف اوپک پلاس پایان یافت و ۲۳ کشور عضو بر تداوم کنونی افزایش تدریجی تولید تاکید کردند.

براساس تصمیم نشست وزیران نفت و انرژی اوپک پلاس، تولید نفت کشورهای عضو این ائتلاف در ماه ژوئن ۳۵۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد و از محل کاهش داوطلبانه عربستان ۳۵۰ هزار بشکه وارد بازار می‌شود.

مجموع نفت وارد شده به بازار جهانی در ماه ژوئن ۷۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.

کد خبر 605073

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha