چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
۰ نفر

نخستین کنگره بین‌المللی شعر قدس به مناسبت پیروزی محور مقاومت بر نیروهای رژیم اشغالگر قدس در فرهنگسرای شهید حاج قاسم سلیمانی منطقه۱۷ برگزار شد.  

كنگره بين المللي

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در این مراسم گفت: «صهیونیست‌ها تمامی امکانات نظامی، سیاسی، اقتصادی، رسانه‌ای و... خود را به کار بردند تا بتوانند مقاومت را شکست دهند که توان این کار را نداشتند.» 
حجت‌الاسلام «میثم امرودی» ادامه داد: «حکومت جعلی، کودک‌کش ونژادپرست صهیونیست، بیش از ۷ دهه تلاش می‌کند با راه‌اندازی گنبد آهنی سدی برای مقاومت باشد که این روزها شاهد از بین بردن این سد هستیم.»
پس از اعلام فراخوان نخستین کنگره بین‌المللی شعر قدس به ۷زبان زنده دنیا، حدود ۹۵۰اثر از ۲۰ کشور به دبیرخانه کنگره رسید که حدود ۵۰۰اثر به زبان فارسی از شاعران ۲۳سال و کمتر از ۲۳سال بود.  
تقدیر از نفرات اول جایزه هنری «سردار دل‌ها»، شعرخوانی دختر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و استاد «ولی‌الله کلامی»، «نزار الکنانی» شاعر عراقی و «مهدی صالح» شاعر فلسطینی، اجرای سرود و رونمایی از کتاب «ابیات مقدس» شامل آثار ۳ نسل از شاعران انقلاب اسلامی، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.  
 

کد خبر 604768

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha