مجموع نظرات: ۰
شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
۰ نفر

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان از استقبال سالمندان بالای ۷۰ سال گیلانی از واکسیناسیون کرونا خبر داد.

واکسن

«حسن رخ‌شاد» به همشهری آنلاین گفت: از زمان شروع واکسیناسیون کرونا در گیلان تاکنون ۱۸۰ هزار دوز واکسن از سوی وزارت بهداشت و درمان، سهمیه واکسن گیلان بوده که از این تعداد بیش از ۱۵۰ هزارنفر از گروه‌های هدف و سالمندان واکسن خود را دریافت کردند.

وی با اشاره به استقبال خوب و پرازدحام سالمندان گیلانی برای دریافت واکسن کرونا از  اضافه شدن شعب تزریق واکسن در گیلان و شهر رشت خبر داد و افزود: گیلان در رده‌های بالای تزریق واکسن در کشور قرار دارد و به همین منظور تعداد مراکز تزریق در شهر رشت با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تزریق روزانه، افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تاکنون درحدود ۱۰  درصد مردم گیلان واکسن کرونا دریافت کردند، افزود: سالمندان و خانواده‌های آنان بدون ثبت نام در سامانه نوبت دهی به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند و بر اساس نوبت دهی و دریافت پیامک در مراکز واکسیناسیون حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه روند بیماری کرونا در استان گیلان نزولی و رو به کاهش است، ادامه داد: در حال حاضر ۳۱۹ نفردر مراکز درمانی گیلان بستری هستند که حال ۷۰ نفر وخیم است. از این تعداد روز گذشته ۶۳ نفر جدید بستری شده‌اند.

رخ‌شاد از شهروندان درخواست کرد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در استمرار کاهش مبتلایان و بستری شدگان همکاری کنند.

کد خبر 604214

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha