معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه به زودی با فراهم شدن واکسن ایرانی، جمعیت بیشتری از گروه های سنی زیر ۶۵ سال تحت واکسیناسیون قرار می‌گیرند، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴۷ تیم در سطح استان واکسیناسیون گروه های هدف را انجام می‌دهند که در آینده نزدیک به ۲۴۰ تیم افزایش خواهد یافت.

واکسیناسیون

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر آبتین حیدرزاده افزود: با شروع فصل گرما و افزایش گروه های هدف واکسیناسیون، لازم است که همکاری بیشتری در سطح شهرستان ها برای بهبود روند واکسیناسیون صورت گیرد.

وی در ادامه مساعدت بیش از پیش فرمانداری ها و ائمه جمعه شهرستان‌ها  را برای اجرای بهتر واکسیناسیون خواستار شد و گفت: انتظار داریم در سطح شهرستان‌ها، فضاهای بیشتر و بهتری که مجهز به امکانات سرمایشی و خنک کننده برای گروه‌های هدف واکسیناسیون و کارکنان مراکز بهداشت باشد، فراهم شود تا بتوانیم مسئولیت اجرای واکسیناسیون را به درستی انجام دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد : با وجود همه هشدارها و نگرانی‌ها، متاسفانه عادی انگاری در سطح استان نسبت به انتشار ویروس کووید ۱۹ را شاهد هستیم. با پایان یافتن امتحانات مدارس، دانشگاه ها و همچنین روند افزایشی مسافرت ها، صعود ابتلا به کووید ۱۹ در استان را شاهد هستیم که این امر نیازمند همکاری بیش از پیش مردم و اصناف برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی است.

به گفته وی، تاکنون ۲۰۵ هزار دوز واکسن کرونا برای تزریق به گروه‌های هدف در نوبت اول و دوم در این استان دریافت شده است. واکسن‌های دریافتی در استان گیلان از نوع اسپوتنیک، آسترازنکا، بهارات بیوتیک و واکسن سینوفارم است.

تاکنون به  ۱۷۰ هزار نفر از گروه های هدف در گیلان دوز اول واکسن کرونا تلقیح شده و حدود ۷۰ درصد افرادی که نوبت دوز دوم واکسن‌شان فرا رسیده این واکسن را دریافت کرده‌اند. هم اکنون ۲۱۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری بوده که ۴۸ نفر بدحال هستند.

کد خبر 610801

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha