سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۴:۵۸
۰ نفر

ناصر قراگزلو: محسن خلیلی در هفتمین دوره رقابت های لیگ برتر به همراه هادی اصغری با ثبت 18 گل، آقای گل لیگ شد اما پارگی رباط صلیبی این بازیکن در دیدار تیم‌ملی ایران و سوریه، اتفاق ناخوشایندی برای تیم قهرمان دوره قبل و تیم‌ملی بود.

خلیلی پس از عمل جراحی در آلمان تحت نظر دکتر بوینش بهترین جراح این کشور،  امیدوار است حتی زودتر از جواد نکونام به مستطیل سبز بازگردد.

خلیلی پس از بازگشت از آلمان در گفت‌وگویی به سئوالات همشهری پاسخ داد.

  • نکونام پس از پارگی رباط صلیبی 8 ماه از فوتبال دور بود.  بازگشت  تو به میادین فوتبال چقدر طول می‌کشد؟

نکونام هم زیرنظر دکتر بوینش مورد عمل جراحی قرار گرفته بود اما سرماخوردگی پس از عمل باعث شد که زانوی وی  عفونت کند. این عفونت باعث شد بهبودی نکونام به تأخیر بیفتد، در حالی که در مورد من این اتفاق بد نیفتاد. طبق نظر پزشک، حداقل 5 ماه یا حداکثر 6 ماه برای بازگشت به میادین فوتبال، فرصت نیاز دارم، البته برای اخذ روادید بلند‌مدت صحبتی با علی دایی و مسئولان فدراسیون فوتبال داشتم که این روادید به‌زودی از طریق فدراسیون فوتبال ایران در اختیارم قرار خواهد گرفت.

  • در مورد پارگی رباط‌ صلیبی که اخیراً گریبانگیر چند بازیکن دیگر هم شده چه نظری داری؟

باور کنید یکی از بدترین اتفاقات ممکن برای یک فوتبالیست، پارگی رباط صلیبی است. پارگی رباط صلیبی ربطی به نحوه تمرینات ندارد. این مصدومیت در زانوی یک بازیکن معمولاً در بی‌تعادلی با پارگی رباط صلیبی رخ می‌دهد.

  • در مورد پرسپولیس فصل جدید چه نظری داری؟

باور کنید یکی از دلایل اصلی تمدید قراردادم با پرسپولیس، بازیکنان جدیدی بود که تیم در اختیار گرفت. وقتی دیدم در کنار پژمان نوری، بهترین هافبک‌های ایران را در اختیار گرفتیم مجاب شدم که در کنار انگیزه‌های دیگر، قراردادم را با پرسپولیس تمدید کنم. باور کنید دوست داشتم در نوک حمله پرسپولیس در فصل جدید هم تور دروازه‌ تیم‌های لیگ را به دفعات به لرزه دربیاورم اما این مصدومیت شدید گریبانگیرم شد.

  • قبول داری پرسپولیس در این فصل قوی‌تر از فصل گذشته است؟

به نظر من 11 بازیکن اصلی ما در سال گذشته هم یک ترکیب بسیار قوی و منسجم را تشکیل داده بودند اما این را قبول دارم که نیمکت تیم ما از سال قبل بسیار قوی‌تر شده است. 

  • دقیقاً چه زمانی با پارگی رباط صلیبی مواجه شدی؟

من در بازی سوریه مصدوم شدم. آسیب‌دیدگی که واقعاً جدی بود و درد شدیدی را در زانوی خودم احساس می‌کردم.

  •  اما تو با وجود آسیب‌دیدگی باز هم با تیم‌ملی تمرین کردی.

ابتدا متوجه این آسیب‌دیدگی نشدم و حتی با این وضعیت 30 دقیقه دیگر هم فوتبال بازی کردم، چون فکر می‌کردم از ناحیه مینیسک آسیب‌ دیدم و تصورم این بود که با کم شدن ورم زانو،‌ مشکلم برطرف خواهد شد. شاید باور نکنید در حال تمرین کردن با تیم‌ملی بعد از بازی با سوریه بودم که بعضی از روزنامه‌ها خبر مصدومیت شدید من را چاپ کردند و زودتر از آنکه خودم متوجه شوم، خبر از پارگی رباط صلیبی پایم دادند.

  •  گفته می‌شود تو با وجود آگاهی از آسیب‌دیدگی‌ات با پرسپولیس قرارداد بستی؟

واقعاً برای افرادی که در مورد من حرف‌های جعلی و اشتباه می‌زنند متأسفم، افرادی که علاقه‌مندان به فوتبال را هم به اشتباه می‌اندازند. من با پرسپولیس قرارداد دوساله داشتم و امسال هم بازیکن پرسپولیس محسوب می‌شدم. به امارات نرفتم چون 30 درصد از رقم قرارداد جدیدم به پرسپولیس و 10 درصد دیگر آن به مدیربرنامه‌هایم می‌رسید. در این شرایط احساس کردم ترانسفر به امارات خیلی به نفع من تمام نمی‌شود. این موضوع در کنار برخی انگیزه‌های دیگر مرا متقاعد کرد که در پرسپولیس بمانم و قرارداد مالی‌ام را تمدید کنم.

  • گفته می‌شود به‌دلیل حضور مهاجم برزیلی و تکمیل بودن لیست پرسپولیس، نام تو از فهرست بازیکنان خارج خواهد شد.

در این مورد مسئولان پرسپولیس هیچ صحبتی با من نداشتند، وقتی از آلمان برگشتم با آقای فرخزادی صحبت کردم، ایشان هم در گفت‌وگو با من جویای وضعیت سلامتی‌ام شدند، همین. ضمناً پرسپولیس تا آنجا که من می‌دانم جای خالی در لیست خود دارد و فکر می‌کنم نیازی نباشد که نام من از لیست پرسپولیس خارج شود. ضمن آنکه 5 ماه دیگر می‌توانم در ترکیب پرسپولیس حضور یابم. ظرف چند روز آینده جلسه‌ای با مسئولان پرسپولیس خواهم داشت اما کسی  از باشگاه در مورد خارج شدن نامم از لیست بازیکنان، حرفی به من نزده است.

  • برنامه‌ات در ایران چگونه خواهد بود؟

طبق برنامه دکتربوینش از امروز (دیروز) زیرنظر دکتر زرینه به مدت 6 هفته برنامه فیزیوتراپی‌ را دنبال خواهم کرد اما بعد از این مدت لازم است که به آلمان باز گردم.

رباط صلیبی یعنی زندگی

پارگی رباط صلیبی وحشتناک‌ترین کابوس فوتبالیست‌هاست که طی یکی، دو ماه اخیر 3 بازیکن معروف پرسپولیس و استقلال را خانه‌نشین کرد. ابتدا محسن خلیلی دچار این اتفاق تلخ شد، سپس امید روانخواه سرنوشتی مشابه خلیلی پیدا کرد و میثاق معمارزاده هم آخرین نفری بود که با شنیدن خبر پارگی رباط صلیبی‌اش دنیا دور سرش چرخید.

آسیب‌دیدگی از ناحیه زانو شدیدترین مصدومیتی است که سراغ یک فوتبالیست می‌آید، مصدومیتی که رونالدو ستاره معروف برزیل بارها با آن دست‌وپنجه نرم کرد ولی حتی بهترین پزشکان اروپا هم نتوانستند او را به روزهای اوج برگردانند. گویا قرار نیست این آسیب‌دیدگی وحشتناک دست از سر فوتبالیست‌های ایرانی بردارد و معمارزاده آخرین نفری است که طعمه پارگی رباط شده است.

تمامی وزن حرکتی یک فوتبالیست و کلیه خلاقیت‌ها ابتدا از چرخش و قدرت زانو شکل می‌گیرد و بدون شک باید گفت که رباط صلیبی برای بازیکنان حکم زندگی دارد. بی‌جهت نیست که خلیلی پس از این مصدومیت سنگین در جمله‌ای قابل توجه گفت: «رباط صلیبی، زندگی یک فوتبالیست است.» خلیلی و روانخواه جزو بازیکنان تأثیرگذار پرسپولیس و استقلال بودند که فصل گذشته گلزنان رفت و برگشت شهرآورد سرخابی لقب گرفتند ولی آنها حالا روزهای سختی را پشت‌سر می‌گذارند و میثاق معمارزاده هم به جمع مصدومان اضافه شده است.

به طور حتم این آخرین اتفاقی نیست که برای فوتبالیست‌های ایرانی می‌افتد و در همین چند سال هم جواد نکونام و محرم نویدکیا با این اتفاق تلخ مواجه شدند. چندی پیش پارگی رباط صلیبی از محسن خلیلی شروع شد، بعد به یک استقلالی رسید و دوباره یک پرسپولیسی این اتفاق تلخ را تجربه کرد. حالا این اتفاق برای خیلی از بازیکنان مثل یک کابوس است که هر لحظه آنها را تهدید می‌کند.

کد خبر 60419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز