در دوران جنگ شاهد وقایع عجیبی در کشور عراق بودیم. صدام و بعثی‌ها آنقدر قساوت و سنگدلی داشتند که حتی به شهروندان خودشان هم رحم نمی‌کردند.

نان بربري

همشهری آنلاین_مریم قاسمی: رژیم بعث عراق در دوران دفاع‌مقدس بارها و بارها شهرهای مرزی خود با ایران را مورد حملات موشکی و بمباران شیمیایی قرار داد. در طول ۸ سال دفاع‌مقدس گروهی از عراقی‌ها که صدام خانه و کاشانه‌شان را ویران کرده بود، با آغوش گرم و صمیمانه رزمندگان اسلام از مرزها وارد ایران شدند و به نقاط امن مهاجرت کردند. یکی از مکان‌ها که می‌توان آن را به‌عنوان امانگاه عراقی‌های مهاجر نام برد، ایستگاه نان بربری در بلوار معلم، ابتدای شهرک صاحب‌الزمان(عج) و خیابان شهید محمدعلی رضایی بود.

در این محدوده بیش از ۴۰ خانوار جنگ‌زده و عراقی در اتاقک‌های به هم وصل شده یک طبقه کاهگلی در زمینی به مساحت حدود ۴۰۰‌مترمربع زندگی می‌کردند که پس از پایان جنگ تحمیلی به زادگاه‌شان برگشتند و یا در مناطق دیگر شهر تهران ساکن شدند. در این مدت که شهروندان منطقه ۱۸ میزبانی از عراقی‌های مهاجر را به عهده داشتند، رسم و رسوم مهمان‌نوازی را تمام و کمال به‌جا آوردند و کمبودها و نیازهای آنها را در حد توان تأمین می‌کردند. اهالی تلاش می‌کردند تا آنها احساس غربت نداشته باشند که در این امور خانواده‌های معظم شهدا همیشه در رأس امور بودند.  

کد خبر 603402

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha