همشهری آنلاین: آنجلینا جولی دیروز از کمپ سوری‌ها و عراقی‌های مهاجر در ترکیه دیدار و با اردوغان ملاقات کرد و در سخنانی گفت که جهان باید با آغوش باز مهاجران سوری و عراقی را بپذیرد.

سینما

به گزارش مهر به نقل از رویترز، بازیگر و کارگردان هالیوودی دیروز شنبه بحران جهانی پناهندگان را «انفجار درد بشری» خواند که جامعه بین‌المللی از مواجهه با آن خودداری می‌کند.

جولی که به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل برای مهاجران خدمت می کند، دیروز در روز جهانی مهاجران در یک کنفرانس جدید در جنوب شرقی ترکیه شرکت کرده بود که محل زندگی سوری‌ها و عراقی‌هایی است که به دلیل  جنگ آواره شده‌اند.

سازمان مهاجران سازمان ملل هفته پیش اعلام کرده بود که هرگز در تاریخ این تعداد آواره وجود نداشت و امروز ۵۹.۵ میلون نفر در سراسر جهان از خانه‌هایشان آواره شده‌اند.

جولی هم گفت این افنجاری از رنج بشری و در سطحی است که هرگز پیش از این دیده نشده بود. وی افزود: مهاجران سوری و عراقی که به دنبال یافتن پناهگاهی امن به کشور همسایه مهاجرت کرده‌اند در اردوگاه‌هایی زندگی می‌کنند که به گنجایش بیش از حد خود رسیده‌اند.

جولی در این سفر به اتفاق آنتونیو گوترس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در شهر میدیات که در فاصله ۵۰ کیلومتری مرز سوریه است، دیدار کرد. او همچنین در افطاری مردم در این اردوگاه حاضر شد و با آوارگان دیدار کرد.

آنجلینا جولی در ترکیه

این سومین دیدار جولی از ترکیه و مهاجران آن از سال ۲۰۱۱ و شروع جنگ سوریه است. این جنگ تاکنون بیش از ۳ میلیون مهاجر به جای گذاشته که تقریبا یک پنجم جمعیت سوریه قبل از جنگ را تشکیل می‌دهد. ترکیه ۱.۸ میلیون مهاجر سوری را پذیرفته که هزاران نفر از آنها ایزدی‌ها هستند.

جولی در سخنانش گفت این مردم ناگزیر به ترک محل زندگی‌شان شده‌اند و ما باید در برابر آنها شکیبا باشیم و با آغوش باز آنها را بپذیریم چون آنها قادر نیستند به خانه هایشان بازگردند.

روزنامه حریت نیز درباره این دیدار نوشت: جولی شب ۱۹ ژوئن، با هواپیمای شخصی وارد ترکیه شد تا از کمپ مهاجران سوری و عراقی بازدید کند. او به عنوان سفیر حسن نیت سازمان ملل دیروز ۲۰ ژوئن در کنفرانسی شرکت کرد که رجب طیب اردوغان نیز در آن حضور داشت. او در سال ۲۰۱۲ نیز از ترکیه دیدار کرده بود و در سال ۲۰۱۱ از کمپ مهاجران در استان هاتای در ۲۰ کیلومتری مرز سوریه دیدار کرده بود.

آنجلینا جولی در ترکیه

جولی گفت در صحبت با مهاجران، آنها تاکید داشتند که از ترس جانشان خانه هایشان را ترک کرده‌اند و هنوز با عشق به سوریه فکر می‌کنند.

در این سفر شیلون دختر ۹ ساله جولی و برد پیت نیز این بازیگر برنده اسکار را همراهی می‌کرد. آنها سفر خود را با بازدید از دره بقاع در لبنان در روز جمعه شروع کردند و بعد راهی ترکیه شدند.

مجله «پیپل» درباره این دیدار نوشت: دختر ۹ ساله جولی در این دیدار با مهاجران دره بقاع دیدار کرد و شیلون با دختر ۱۲ ساله سوری مهاجر به نام «هالا» بازی کرد. جولی با این خانواده در دیدار قبلی‌اش آشنا شده بود و این بار دوباره با آنها دیدار کرد. «هالا» با برادرها و خواهرهایش زندگی می کند و پدر و مادرش را در جنگ از دست داده است.  بیش از ۵۰ درصد از ۱.۲ میلیون مهاجر ساکن را کودکان تشکیل می‌دهند.

کد خبر 298718

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha