مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
۰ نفر

آیا شما تصور می‌کنید که با یک بار سفر به لندن با تمامی نقاط و داستان‌های لندن آشنا شده‌اید؟ سخت در اشتباهید!

image.png

مجله سفر و گردشگری فلایتیو فهرستی از چیزهایی را که قطعا در مورد لندن پایتخت انگلیس نمی‌دانید تهیه کرده است. با ما همراه باشید.

فراموش نکنید که همیشه می‌توانید پس از برنامه ریزی برای سفرهایتان، پرواز خود را با کمک فلایتیو به‌راحتی و به‌سرعت رزرو نمایید.

حقایقی جذاب درباره لندن

۱. تعداد افرادی که از بالای بنای یادبود گرامیداشت آتش‌سوزی بزرگ لندن به پایین پریده و مرده‌اند بیشتر از تعداد جان‌باختگان همان آتش‌سوزی است.

۲. یک کپسول متعلق به قرن نوزدهم در پایین ستون کلئوپاترا به ارتفاع ۲۱ متر در کنار دیوار ساحلی ویکتوریا قرار دارد. این کپسول حاوی انواع هدایا، شامل یک دستور راهنمای ریلی، یک انجیل و ۱۲ تصویر از زنان زیبای انگلیسی است.

۳. کوچک‌ترین خانه در لندن تقریبا ۱ متر عرض دارد. این خانه حالا بخشی از صومعه تایبرن در هایدپارک است.

۴. فروشگاه مشهور هَرودز (Harrods) در لندن تا سال ۱۹۱۶ دارویی برای درمان تب یونجه و زکام داشت که تقریبا کوکائین خالص بود. خریداران می‌توانستند بسته‌هایی شامل کوکائین، مورفین، سوزن و سرنگ را از این فروشگاه تهیه کنند.

۵. اکثر کافه‌های موجود در بازار اسمیت فیلد نظیر فاکس و آنچر و کافه مارکت پورتر در بازار بورو تنها مجوز سرو نوشیدنی‌های الکلی تا ساعت ۷ صبح را دارند.

۶. ساعتی که در ورودی محل رژه سوارکاران در کاخ باکینگهام قرار دارد، دارای یک علامت سیاه‌رنگ در کنار II به‌منظور گرامیداشت زمانی است که چارلز اول در سال ۱۶۴۹ اعدام شد.

۷. در سال ۱۸۴۲ و قبل از نصب مجسمه ۵.۷ متری نلسون در میدان ترافالگار، ۱۴ عضو کمیته یادبود که در ساخت آن مشارکت داشتند در کنار پایه مجسمه شام خوردند.

۸. پل آلبرت دارای نشانه‌هایی است که به سربازان دستور می‌دهد تا به‌منظور وارد نکردن صدمه به سازه پل با ایجاد ارتعاش، در هنگام رژه رفتن بر روی پل پا نکوبند.

۹. تنها یک نقطه در لندن وجود دارد که خودروها باید در طرف راست جاده رانندگی کنند. این کار به افراد امکان می‌دهد تا از خودروهای خود پیاده شده و مستقیما به سالن تئاتر ساوُی (Savoy) بروند.

۱۰. اولین چراغ راهنمایی دنیا در بیرون از ساختمان مجلس بریتانیا در سال ۱۸۶۸ بنا شد. این چراغ در همان سال منفجر شد.

۱۱. یک تاریخ‌نویس تخمین زده است که بیش از ۲۰ درصد از تمام زنان در دهه ۱۷۰۰ در لندن فاحشگی می‌کرده‌اند.

۱۲. کشتی‌های نیروی دریایی سلطنتی که به بندر لندن وارد می‌شوند همچنان و بنا به قانون یک بشکه عرق نیشکر به افسر برج مراقبت می‌دهند.

۱۳. وقتی‌که لندن در سال ۲۰۱۲ میزبان بازی‌های المپیک بود، سازمان دهندگان مراسم از مدیر گروه The Who درخواست کردند که کیت مون، درامر انگلیسی، در افتتاحیه مراسم درام بزند؛ اما مدیر این گروه اعلام کرد که مون ۳۴ سال پیش فوت کرده است.

۱۴. بیمارستان سلطنتی بتلم، موسوم به پناهگاه بدلام، در قرن هجدهم یک جاذبه توریستی محبوب بود. گردشگران برای تماشای بیماران حاضر در این مکان پول پرداخت می‌کردند.

۱۵. هنری سوم در سال ۱۲۵۱ از شاه نروژ یک خرس قطبی هدیه دریافت کرد. او این خرس را در برج لندن نگهداری کرد و یک زنجیر بلند نیز به او وصل کرد تا بتواند به‌راحتی در رودخانه تِیمز شنا کند و ماهی بگیرد.

۱۶. وقتی‌که خطوط هوایی بریتیش ایرویز در سر پا ساختن چرخ فلک لندن به مشکل برخورد، ریچارد برنسون، موسس گروه ویرجین و مالک خطوط هوایی ویرجین آتلانتیک، با یک بالون بر فراز محوطه چرخ فلک پرواز کرد که با رنگ قرمز بر روی آن نوشته شده بود: «بریتیش ایرویز نمی‌تواند چرخ فلک را سر پا کند!»

۱۷. بر طبق یک باور عمومی، مجسمه جرج واشنگتن (کسی که جد او از انگلیس به آمریکا مهاجرت کرد) در میدان ترافالگار بر روی خاکی واردشده از آمریکا ساخته شده است؛ زیرا واشنگتن روزی مدعی شده بود که دیگر هرگز پا به خاک انگلیس نخواهد گذاشت.

۱۸. شهروندان برای گرفتن گواهینامه رانندگی با تاکسی‌های مشهور لندن باید تمامی خیابان‌های این شهر را به‌مانند کف دستشان بلد باشند. این مجموعه گسترده از اطلاعات به «دانش» موسوم است و یاد گرفتن این حجم از آدرس‌ها به سه تا چهار سال زمان نیاز دارد.

۱۹. مردن در مجلس انگلیس خلاف قانون است. به این دلیل که لازم است برای فرد متوفی در مجلس انگلیس، مراسم پرخرجی برگزار شود، شما اجازه مردن در مجلس انگلیس را ندارید!

۲۰. بیمارستان کودکان Great Ormond Street Hospital در مالکیت شخصیت افسانه‌ای پیتر پن (Peter Pan) قرار دارد.

کد خبر 603125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha