یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

گروه بورس: فروش سهام مخابرات شعف عجیبی میان مسئولان بورس تهران و خصوصی‌سازی‌ ایجاد کرد.

به گزارش همشهری، هیجان فروش سهام شرکت مخابرات برای مسئولان واگذاری به قدری بود که معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ در جریان عرضه گریست و مسئولان بورس و خصوصی‌سازی‌ نیز این عرضه را برگ زرینی در بورس دانستند.

همچنین رئیس سازمان بورس، مدیر عامل شرکت مخابرات و رئیس هیأت عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ در نشست‌های خبری شرکت کردند.

بازتاب‌های فروش سهام مخابرات همچنان ادامه دارد و در حالی که اغلب مسئولان دولتی از قیمت فروش سهام راضی هستند. برخی از مدیران خصوصی‌سازی نیز معتقدند سهام مخابرات ارزان فروخته شد.

به گزارش موج، اسماعیل غلامی، معاون آماده‌سازی‌ سهام سازمان خصوصی‌سازی‌ با اشاره به قیمت 150تومانی هر سهم مخابرات در بورس، این قیمت را برای هر سهم این شرکت ارزان خواند اما  سیدمهدی عقدایی معاون واگذاری سازمان خصوصی‌سازی‌ قیمت عرضه این سهم را مناسب خواند.

غلامی با بیان ارزان فروشی این سهم گفت: سود شرکت مخابرات به‌صورت تلفیقی 1100‌میلیارد تومان است که از این میزان سود سهام شرکت تلفن همراه 900 میلیارد تومان است. 

منطقه راهبردی

در همین حال غلامرضا حیدری کرد زنگنه رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ به ایسنا گفت: با واگذاری این شرکت، دولت اجازه داد که بخش خصوصی وارد یک منطقه راهبردی و حساس شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: قصد داریم هرچه سریع‌تر مابقی سهام مخابرات را واگذار کنیم و ظرف 4 ماه آینده شرکت مخابرات بالای50درصد خصوصی می‌شود.

عرضه مابقی سهام مخابرات

همچنین به گفته مدیرکل روابط عمومی  مخابرات  51درصد باقیمانده از سهام مخابرات به‌صورت بلوک‌های 10 تا 20درصدی در بورس عرضه می‌شود.

داوود زارعیان گفت: 4درصد از باقیمانده سهام به‌عنوان سهام ترجیحی با قیمت هر سهم 150 تومان به کارکنان تعلق می‌گیرد و مابقی سهام به‌صورت بلوک‌های 10 تا 20درصدی به فروش می‌رسد.

وی افزود: 51 درصد از سهام مخابرات به‌صورت بلوکی عرضه می‌شود، 20درصد سهام عدالت، 20درصد هم که در اختیار دولت باقی می‌ماند. 

40درصد سهام را مردم خریدند

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار هم اعلام کرد: از کل معاملات روز گذشته مخابرات مبلغ 131 میلیارد تومان توسط 16 هزار و 554 نفر سهامدار حقیقی پرداخت شد و 40درصد از معاملات به مردم اختصاص داشت.

علی صالح‌آبادی که در برنامه خبری نشست خبری شبکه 2 سخن می‌گفت، سهم سرمایه‌گذاران حقوقی از معاملات مخابرات را 60 درصد اعلام کرد و گفت: این گروه در قالب 305 شرکت بیش از 230 میلیارد تومان برای سهام مخابرات صرف کردند.

فروش سهام به کارکنان

مدیرعامل شرکت مخابرات نیز درباره فروش سهام مخابرات گفت: 5 درصد از سهام این شرکت فقط به کارکنانی داده خواهد شد که در تیر ماه مستقیما از شرکت مادر حقوق دریافت کرده باشند.

کد خبر 60297

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز