سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

برادرانی که به جرم قتل اما به ناحق محکوم شده بودند پس از گذراندن ۳۱ سال زندان، ۷۵ میلیون دلار جایزه گرفتند.

برادرانی که به اشتباه قاتل شناخته شدند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌بی‌سی نیوز، دو مرد از اهالی کارولینای شمالی که به اشتباه در پرونده تجاوز و قتل یک جوان ۱۱ ساله محکوم شده بودند، ۷۵ میلیون دلار خسارت جبرانی دریافت کردند.
هنری مک کالوم و لئون براون که هرکدام به دلیل ارتکاب جرمی که مرتکب نشده بودند ۳۱ سال را در زندان گذراندند، هر یک به ازای هر سال گذراندن در زندان ۱ میلیون دلار غرامت گرفتند و علاوه بر هدیه ۳۱ میلیون دلاری، هیئت منصفه ۸ نفره دادگاه، به آنها ۱۳ میلیون دلار  خسارت برای جبران مجازاتی داد.

مک کالوم و براون برادر ناتنی هستند و طبق اظهارات پلیس در مورد این حادثه، ضریب هوشی پایینی دارند. مک کالوم ۱۹ ساله و براون ۱۵ ساله بودند که به ترتیب به اعدام و حبس ابد محکوم شدند.

بیش از سه دهه پس از محکومیت آنها به جرم تجاوز و قتل در سال ۱۹۸۳، شواهد جدیدی که بر اساس آزمایشات DNA ارائه شد، نشان داد که شخص دیگری مسئول این اتفاق ناگوار بوده است.

وکلای مدافع آنها گفتند که این دو مجبور به اعتراف به تجاوز به عنف و قتل شدند. فرماندار این ایالت نیز به هر یک از آنها ۷۵۰ هزار دلار به دلیل مدت زمانی که در پشت میله‌های زندان گذراندند هیده داد.

کد خبر 601906
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha