صاحبان رستوران‌ها برای ترغیب مشتریان به سفارش‌های بیشتر ترفندهایی را به کار می‌برند که ما شما را با چند نمونه از این ترفندها آشنا می‌کنیم.

پرخوری - چاقی - فست فود - غذا

به گزارش همشهری آنلاین، برای صاحبان رستوران‌ها هم برگشت دوباره شما به آن رستوران مهم است و هم سفارش‌هایی که می‌دهید. به علاوه برای ترغیب مشتریان به سفارش‌های بیشتر و هزینه کردن پول بیشتر ترفندهایی را به کار می‌برند که ما شما را با چند نمونه از این ترفندها آشنا می‌کنیم.

استفاده از منویی که برای هر سلیقه‌ای غذا دارد

آیا تا به حال دقت کرده‌اید که غذاهای گیاهی در هر رستورانی یافت می‌شود؟ منوها طوری طراحی شده‌اند که هیچ‌کس رستوران را گرسنه ترک نکند. به عنوان مثال در تمام منوها یک غذای روز، یک غذای مغذی برای کسانی که می‌خواهند غذا بخورند و یک غذای سبک برای کسانی که زیاد غذا نمی‌خورند و غیره…

موسیقی

طبیعتا در جایی که موسیقی پخش می‌شود نسبت به جایی که هیچ آهنگی پخش نمی‌شود غذای بیشتری می‌خورید. به عنوان مثال موسیقی‌های کلاسیک باعث می‌شود مشتریان ۱۰ درصد بیشتر هزینه کنند، زیرا عزت نفس مشتری بالا می‌رود و احساس ثروتمند بودن می‌کند.

۱۰ درصد افزایش قیمت

برای بیشتر مشتری‌ها اگر ۱۰ درصد بیشتر از آن چیزی که برنامه‌ریزی کرده بودند خرج کنند زیاد مهم نیست؛ بنابراین سس و دیگر افزودنی‌ها در فست‌فود ۱۰ درصد بیشتر از مبلغ خود غذا نیستند.

منوهای خلوت

غذاهای زیاد در یک منو مشتری را گیج می‌کند. به گفته مشاوران رستوران اگر منوها را بیش از حد شلوغ کنید باعث می‌شوید مشتری از آمدنش به رستوران شما احساس پشیمانی کند، چون دائما در تردید است که آیا انتخابش درست بوده یا نه. علاوه بر این مردم معتقدند یک رستوران نمی‌تواند تمام غذاها را خوب درست کند پس منو هرچه خلوت‌تر باشد بهتر است.

برخورد مثبت پیشخدمت‌ها

پیشخدمت‌ها می‌دانند که مردم شروع یک مکالمه دوستانه را از جانب آن‌ها می‌پسندند حتی اگر جمله کوتاهی درباره آب و هوا باشد. با این ترفند ساده سفارش مشتری‌ها به ۳ برابر خواهد رسید.

راز رستوران‌ها

هدف این راز سربلندی و موفقیت رستوران است. به عنوان مثال یکی از کافه‌ها یک آشپز شیرینی دارد که راز پخت دونات‌های لهستانی را می‌داند در حالی که کافه‌های دیگر فقط دونات‌های ساده و معمولی درست می‌کنند. بدون شک هر کسی که دونات‌های این کافه را امتحان کرده باشد به کافه‌های دیگر نمی‌روند.

یک پیشنهاد اضافه

شاید متوجه شده باشید زمانی که یک فنجان قهوه سفارش می‌دهید پیشخدمت می‌پرسد: یک فنجان بزرگ؟ بلافاصله متوجه می‌شوید با چیزی موافقت کرده‌اید که قصدش را نداشتید.

شهرت و اعتبار سرآشپز

یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در رستوران‌ها شهرت سرآشپز است. هر غذایی که غذای ویژه سرآشپز باشد بیشتر به چشم مشتری‌ها می‌آید. گاهی اوقات پیشخدمت‌ها با پوشیدن لباس سرآشپز نقش او را ایفا می‌کنند.

نقش رایحه در رستوران

عطر و بوها تاثیر قوی روی ذهن می‌گذارند. حتی اگر از قبل برنامه‌ریزی کرده باشیم بوها توانایی تغییر آن را دارند. عطر وانیل و دارچین فروش دسر را بالا می‌برد. بوی گوشت باعث می‌شود مشتری‌ها غذای بیشتری سفارش بدهند. اسطوخودوس به مشتری‌ها آرامش می‌دهد بنابراین عجله‌ای برای رفتن نمی‌کنند و غذاهای بیشتری سفارش می‌دهند.

جمع کردن ظرف‌های کثیف

پیشخدمت‌ها ظرف‌های خالی روی میز را زود به زود برمی‌دارند. مسلما نشستن پشت میزی که پر از ظروف کثیف است زیاد رضایت‌بخش نیست. البته این کار دلیل دیگری هم دارد و آن هم این است که مشتری فکر نکند زیاد غذا سفارش داده است. اگر ظرف‌های خالی روی میز ببینند سفارش اضافی نمی‌دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 601853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 32
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دیلا IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    مرسی عالی بود

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار