مسن‌ترین ایرانی که بر اساس اطلاعات شناسنامه و کارت ملی‌اش ۱۳۴ سال سن دارد و ساکن روستایی در آذربایجان شرقی است، واکسن کرونا را دریافت کرد.

تزریق واکسن به مرد 134 ساله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: روز گذشته واکسن کرونا به مردی که بر اساس شناسنامه و کارت ملی ۱۳۴ سال سن داشته و پیرترین فرد ایران و بنابر بررسی‌ها احتمالا پیرترین فرد جهان است، تزریق شد.

عباسعلی درستی اظهار کرد: واکسن کرونا در خانه بهداشت عمارت در شهرستان خداآفرین (استان آذربایجان شرقی) به این مرد که از ۲۰ سالگی در روستای «شاه‌حیدر» سکونت دارد و دارای سه فرزند پسر و چهار فرزند دختر است، انجام شد. این مرد در خانه پسر ۶۲ ساله‌اش زندگی می‌کند.

تصویر | تزریق واکسن کرونا به پیرترین مرد ایران

وی گفت: این مرد ۱۳۴ ساله با وجود سن بالا قادر به حرکت است و از نظر عقلانیت مشکل خاصی ندارد و حتی قادر به انجام کارهای دامداری و کشاورزی است.

درستی در ادامه با بیان این‌که تمامی افراد بالای ۸۰ سال را در دورترین روستاهای استان نیز واکسینه می‌کنیم، گفت: تا هفته گذشته بالای ۸۰ درصد از جمعیت بالای ۸۰ ساله استان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: به دلیل مراجعه اندک جمعیت بالای ۸۰ سال استان، پیش از اعلام واکسیناسیون کشوری جمعیت بین ۷۵ تا ۸۰، اقدام به آغاز واکسیناسیون این گروه کردیم و تا روز گذشته ۵۱ درصد از این افراد واکسینه شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که واکسیناسیون جمعیت ۷۰ تا ۷۵ ساله استان هنوز شروع نشده و در روزهای آتی آغاز خواهد شد، گفت: در مجموع تاکنون حدود ۱۴۰ هزار نفر معادل ۳.۵ درصد از جمعیت کل استان واکسینه شده‌اند.

کد خبر 601599

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha