نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در گزارشی توییتری به دیدار و گفت‌وگوی امروز هیئت‌های آمریکا و روسیه در وین درباره مسائل مرتبط با احیای برجام پرداخت.

روسیه و آمریکا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در صفحه توییترش نوشت: ''امروز با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کردم. ما و اعضای گروهمان گفت و گویی صریح و ثمربخش درباره مسائل عمده مرتبط با مذاکرات احیای برجام(توافق هسته ای) در وین داشتیم.''

در هفته های اخیر، مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در راستای احیای توافق هسته ای از طریق بازگشت دو جانبه تهران - واشنگتن به توافق هسته ای در وین برقرار بوده است. 

در این مذاکرات روند لغو تحریم ها علیه ایران از سوی آمریکا و اقدامات ایران برای بازگردانی اقدامات جبرانی هسته‌ای به حالت اولیه، مورد بررسی قرار می گیرد. 

دولت آمریکا در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته ای خارج شده و تحریم های متعددی را افزون بر بازگردانی تحریم های پیشین علیه ایران اعمال کرد. 

ایران خواستار لغو تمامی این تحریم ها و راستی آزمایی آن برای بازگشت به اجرای کامل تعهدات داوطلبانه اش در توافق هسته ای می‌باشد که در واکنش به خروج آمریکا از توافق و متحمل شدن تحریم ها آن ها را در طی یک سال و نیم گذشته کاهش داده بود. 

کد خبر 601490

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha