معاون امور اقتصادی استاندار لرستان از تبدیل محل سابق شرکت پارسیلون به منطقه ویژه اقتصادی خبر داد.

شرکت پارسیلون خرم‌آباد

همشهری آنلاین- فاطمه کاظمی:

معاون امور اقتصادی استاندار لرستان از تبدیل محل سابق شرکت پارسیلون به منطقه ویژه اقتصادی خبر داد. قبلا دولت به مجلس پیشنهاد راه‌اندازی 13 منطقه ویژه اقتصادی و 8 منطقه آزاد تجاری داده بود که در مجلس تصویب اما در شورای نگهبان رد شد. مجلس مصوبه خود را به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاد و این مجمع هفته گذشته این مصوبه را تائید کرد. یکی از 13 منطقه اقتصادی تصویب شده سهم استان لرستان است.

اسد عبدالهی در این‌باره توضیح داد: استان لرستان دو منطقه ویژه اقتصادی در ازنا و بروجرد دارد که ازنا فعال است و بروجرد از آن‌جایی متولی مشخصی نداشت به شرکت شهرک‌های صنعتی سپرده شده است. پیشنهاد دادیم منطقه ویژه اقتصادی که برای این استان تصویب شده در محل شرکت پارسیلون خرم‌آباد ایجاد شود.

وی افزود: این شرکت قبلا بزرگترین کارخانه تولید نخ نایلونی در کشور بود که بر اساس اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شده بود اما بخش خصوصی نتوانست آن را مدیریت کند و ورشکست شد و در نهایت سه بانک و شرکت آتیه دماوند این کارخانه را در ازای طلب خود مصادره کردند.

عبدالهی ادامه داد: این شرکت 220 هکتار زمین دارد و نزدیکی فرودگاه خرم‌آباد و آزاد راه بندر عمان به مرکز و شمال کشور قرار دارد. همچنین 5 هکتار سوله، 4 حلقه چاه و یک نیروگاه در مکان آن وجود دارد و در نزدیکی گمرک و خرم‌آباد به عنوان مرکز استان قرار گرفته است. بنابراین موقعیت خوبی دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار لرستان با بیان این‌که کارهای مطالعاتی این منطقه انجام و طرح‌های جامع و تفصیلی آن تهیه شده و بناست منطقه ویژه اقتصادی لرستان در این مکان راه‌اندازی شود، تشریح کرد: مسئولان استان لرستان معتقدند موقعیت این شرکت در کشور بی‌نظیر است چون همه امکانات آن فراهم است. این منطقه در نزدیکی مرز مهران قرار گرفته و با توجه به راه‌آهنی که در این منطقه کشیده خواهد شد، در آینده به یک مکان ویژه تبدیل خواهد شد.

وی افزود: پیشنهاد شده افرادی که در حوزه مصالح ساختمانی، داروسازی و موادغذایی فعال هستند در این منطقه فعالیت کنند چون لرستان جزو قطب‌های دارویی کشور محسوب می‌شود.

عبدالهی تأکید کرد: راه‌اندازی این منطقه ویژه اقتصادی به دلیل حجم سرمایه‌گذاری که در آن صورت خواهد گرفت بر توسعه استان لرستان تأثیر زیادی خواهد داشت و در کاهش نرخ بیکاری این استان موثر خواهد بود. از آن‌جایی که مناطق ویژه اقتصادی مزایای مختلفی دارند و از یک سری معافیت‌ها برخوردار می‌شوند، سرمایه‌گذاری در آن‌ها راحت‌تر است. 

کد خبر 601475

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha