مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه با تاکید بر فراهم بودن زیرساخت‌های ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان، گفت: منطقه آزاد تجاری - صنعتی قصرشیرین از نظر زیرساخت و استعداد توسعه یکی از بهترین مناطق کشور خواهد بود.

معاون اقتصادی کرمانشاه

بهزاد باباخانی در گفت و گو با همشهری آنلاین گفت: منطقه آزاد فرصت ویژه‌ای برای رونق بخش‌های مختلف اقتصادی استان از جمله بخش کشاورزی، صنعت، معدن، توریسم سلامت و ... است.  

وی افزود: این منطقه آزاد بر سر مسیر تاریخی ابریشم قرار داشته و تمامی مسیرهای جاده‌ای منتهی به آن آزادراه یا بزرگراه هستند.  

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه ادامه داد: اقدامات عمرانی خط راه آهن سراسری تا ۷۰ کیلومتری این منطقه انجام شده و قرار است بزودی مرز خسروی را ابتدا به راه آهن سراسری عراق و پس از آن به بندر لاذقیه در سوریه متصل کند.  

وجود زیرساخت‌های موجود دو پایانه مرزی بزرگ پرویزخان و خسروی از جمله امکانات موجود در شهرستان قصرشیرین است.

تاسیس هتل‌های متعدد در شهرستان قصرشیرین امکان پذیرایی از مسافران و سرمایه‌گذاران منطقه آزاد را فراهم کرده است.  

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه راه‌اندازی منطقه آزاد قصرشیرین که رویکردی صادرات محور دارد، گفت: با توجه به کشاورزی بودن استان ایجاد منطقه آزاد زمینه ساز راه‌اندازی صنایع تبدیلی کشاورزی برای صادرات این محصولات شودکه ارز آوری خوبی برای استان دارد. همچنین ایجاد منطقه آزاد فرصتی است برای سرمایه‌گذاری در معادن قیرطبیعی در گیلانغرب و ایجاد صنایع فرآوری در این محصول طبیعی.  

باباخانی ادامه داد: مزیت مهم منطقه آزاد قصرشیرین نسبت به دیگر مناطق آزاد کشور این است که منطقه آزاد قصرشیرین به طور همزمان با بخش کردی و عربی دولت عراق مجاور بوده و به بازار هر دو بخش دسترسی دارد.  

وی با بیان اینکه منطقه آزاد قصرشیرین ۷ هزار و ۲۲۳ هکتار از اراضی نوار مرزی شهرستان قصرشیرین حدفاصل دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی را در برمی‌گیرد، اضافه کرد: هدف اصلی ایجاد مناطق آزاد افزایش تولید صادرات محور و جذب سرمایه داخلی و خارجی به هدف صادرات است.  

باباخانی گفت: مسیری که در بسیاری از مناطق آزاد موجود عملی نشده و همین امر نگاه به مناطق آزاد را منفی کرده است.  

وی ادامه داد: منطقه آزاد قصرشیرین به دلیل سابقه صادراتی درخشان دو مرز پرویزخان و خسروی در مجاورت بازار جذاب عراق و دسترسی به بازارهای دیگر منطقه از جمله سوریه بدون شک متفاوت عمل خواهد کرد و می‌تواند رویای توسعه تولید صادرات محور را محقق کند بطوریکه هم اکنون متقاضیان زیاد خارجی از جمله از کشورهای چین و عراق برای سرمایه‌گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه افزود: شروع فعالیت در منطقه آزاد در ابتدا توسط هیات وزیران سازمان مسئول، هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین همانند سایر مناطق آزاد کشور تعیین می شود.

کد خبر 601676
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha