شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۷:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: عرضه سهام شرکت مخابرات ایران با هدف کشف قیمت، در بورس اوراق بهادار تهران آغاز شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی رحمانی مدیرعامل شرکت بورس تهران گفت‌: امروز 5درصد سهام عرضه می‌شود و در صورت تعادل قیمت‌های عرضه و تقاضا، قیمت اولیه سهام آن در بازار کشف خواهد شد.

وی درباره سود این شرکت نیز گفت: براساس آخرین اطلاعات حسابرسی شده سال 86 سود هرسهم شرکت اصلی (مخابرات ایران ) 39ریال و سود تلفیقی (32شرکت تابعه ) 298ریال است.

رحمانی با اشاره به اینکه شرکت مخابرات ایران تاکنون استدلال می‌کرد به دلیل دولتی بودن امکان استخدام کارشناسان مالی،‌ رفع نواقص سیستمهای نرم افزاری و کنترلهای داخلی را ندارد، گفت: این شرکت پس از عرضه سهام و خروج از شمول مقررات دولتی درباره تقویت بخشهای مالی و نرم افزاری، کنترل های داخلی اقدام می‌کند.

وی افزود: شرکت مخابرات همچنین مقررات گزارشگری و افشای اطلاعات سازمان بورس را اجراخواهد کرد و تا پایان سال 87 کاستی‌هایی را که مانع از شفافیت مطلوب و گزارشگری بموقع شده است، برطرف می‌کند.

رحمانی درباره واگذاری سهام شرکت مخابرات نیز گفت: 20درصد از سهام این شرکت دولتی و 20درصد نیز به سهام عدالت و 5درصد از سهام ترجیحی به کارکنان مخابرات واگذار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بورس تهران گفت: 5 درصد دیگر از سهام شرکت مخابرات نیز بعد از عرضه اولیه به تدریج در بورس عرضه می‌شود که مستلزم مصوبه هییت وزیران است.

رحمانی گفت: نحوه واگذاری سهام باقیمانده مخابرات درآینده در دولت مشخص خواهد شد.

شرکت مخابرات هفتمین و بزرگترین شرکت درقالب اصل 44 قانون اساسی است که از امروز عرضه سهام آن آغاز شده است.

سرمایه اسمی شرکت مخابرات حدود 4500 میلیارد تومان است که دراداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.

کد خبر 60147

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز