مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
۰ نفر

منطقه آزاد تجاری-صنعتی ارس در کوتاه مدت به یکی از موفق ترین مناطق آزاد کشور مبدل شده است.

منطقه آزاد ارس

به گزارش همشهری آنلاین ، منطقه آزاد تجاری-صنعتی ارس بزرگترین منطقه آزاد شمالغرب کشور محسوب می شود که   در نقطه صفر مرزی در چهار محدوده جدا از هم و در مجاورت کشورهای آذربایجان ،ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان قرار گرفته است . این منطقه در شهرهای جداگانه جلفا، کلیبر، اصلاندوز و خدآفرین تشکیل شده ولی محدوده اصلی آن در شهر جلفا قرار گرفته  است و جمعیتی حدود 250 هزار نفری رادر خود جای داده است

تعداد زیادی از شهروندان تبریزی هم به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این منطقه ارتباط کاری و مالی  دارند که با احتساب  جمعیت تبریزو شهرهایی مانند اهر و هادیشهر که با این منطقه مراودات اقتصادی نزدیک دارند،  شهروندانی که زندگی اقتصادیشان با این منطقه گره خورده بالای دو میلیون نفر خواهد بود.
منطقه منطقه آزاد تجاری-صنعتی ارس در یک دهه اخیر رشد فزاینده ای در دو بخش تجاری و صنعتی داشته است و این منطقه بعد از کیش توانست بیشترین توسعه را شامل حال خود کند.
این منطقه که 51 هزار هکتار مساحت دارد زمینه اشتغال 17 هزار نفر را فراهم کرده و با راه اندازی فازهای جدید گلخانه ای به قطب تولید محصولات گلخانه ای کشور مبدل شده است.
در حال حاضر برخی محصولات گلخانه ای این منطقه تا 6 ماه توسط کشورهای خارجی  پیش خرید شده است.
۶۰۰ میلیارد تومان طی سال‌های اخیر در پروژه های زیربنایی، عمرانی، مسیرها، ریل و جاده ای این منطقه سرمایه گذاری شده و با اتمام فرودگاه این منطقه جهش دیگری در منطقه آزاد ارس قابل پیش بینی است.

کد خبر 601453

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha