رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: همانطور که در عرصه تولید داروهای ضروری در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیاز کشور را تامین کردیم، واکسن کرونا را نیز به تولید انبوه می‌رسانیم.

تزریق واکسن کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر محمدرضا شانه‌ساز معاون وزیر بهداشت و درمان و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با تلاش‌های صورت‌گرفته مطمئن هستیم تا ظرف چندماه آینده نیاز کشور در زمینه واکسن کرونا در داخل تامین شود.

معاون وزیر بهداشت و درمان ادامه داد: استان البرز قطب تولید دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن در کشور بوده و اکنون بخش اعظم نیازهای دارویی داخل در این استان تامین می‌شود.

شانه‌ساز افزود: بر همین اساس در اجرای تمرکززدایی تلاش‌ها براین است تا بخشی از فعالیت‌های اداری و نظارتی سازمان غذا و دارو با هماهنگی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی به این استان منتقل شود.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: با استقرار بخشی از خدمات اداری سازمان غذا و دارو، تولیدکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی البرز خدمات لازم را در استان دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: نقش استان البرز در تامین واکسن کرونا شاخص بوده و این استان دارای ظرفیت‌های بزرگ در زمینه تولید دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن است.

استان البرز بیش از صد کارخانه ساخت دارو، تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی دارد.

بزرگ‌ترین شهرک دارویی کشور به نام برکت وابسته به ستاد اجرایی حضرت امام (ره ) در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز در حال شکل‌گیری و احداث بوده که تاکنون تعدادی شرکت داروسازی در این مجموعه مستقر شده است. 

بنا به گفته عزیزالله شهبازی، استاندار البرز، تاکنون چهار واکسن کرونا در این استان ساخته شده که یکی از این واکسن‌ها در حال تولید انبوه است و مابقی مراحل پایانی آزمایش بالینی را می‌گذرانند.
 

کد خبر 601446

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha