اریک کانتونا، اسطوره فوتبال فرانسه و باشگاه منچستر یونایتد با پوشیدن یک لباس از مردم رنجدیده فلسطین حمایت و انزجار خود را از جنایت‌های اشغالگران صهیونیست آشکار کرد.

کانتونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، کانتونای ۵۴ ساله تصویری از خود و همسرش رشیده براکنی در صفحه اینستاگرام به اشتراک گذاشت که آنها را با دو لباس با شعار «امیدواری برای فلسطین» نشان می‌دهد. کانتونا پس از بازنشسته شدن از دنیای فوتبال به سینما پا گذاشت و در چند فیلم ایفای نقش کرد. خانم رشیده ۴۴ ساله هم بازیگر فرانسوی است.

شعاری که روی لباس دو چهره سرشناس فرانسوی نقش بسته، بخشی از کارزار دفاع از فلسطین در برابر حمله‌های وحشیانه صهیونیست‌هاست و مدیریت پویش را هم سازمان مردم‌نهاد بنیاد امیدواری بر عهده دارد. کانتونا درباره اقدام خود چنین گفت: «این پویش در دفاع از مردم فلسطین برای کمک به امدادرسانی فوری در منطقه غزه فعالیت می‌کند.»

در حمله‌های کور و ددمنشانه ارتش رژیم اشغالگر قدس به مناطق مسکونی فلسطین به ویژه در باریکه غزه، دست‌کم ۱۳۹ شهروند مظلوم فلسطینی از جمله ۳۹ کودک و ۲۲ زن به شهادت رسیده‌اند و نزدیک به ۹۵۰ نفر مجروح شده‌اند. 

تنش در منطقه شیخ جراح در بیت‌المقدس شرقی برای بیرون راندن فلسطینی‌ها از خانه و کاشانه اجدادی به درگیری میان ساکنان سرزمین‌های اشغالی فلسطین انجامید و رژیم صهیونیستی از دوشنبه گذشته حمله به غزه را آغاز کرد.

برخی بازیگران و چهره‌های سینمایی جهان به ویژه در آمریکا اعتراض خود را به نسل‌کشی اشغالگران صهیونیست در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها آشکار کردند و همبستگی خود را با مردم محروم و مظلوم فلسطین به نمایش گذاشتند.

در جامعه هنرمندان ایران هم شاید به اندازه عدد انگشتان یک دست به حمله‌های وحشیانه صهیونیست‌ها به نوار غزه واکنش نشان داده شده و همچنان یک سکوت عجیب محافل هنری را دربر گرفته است.

حمایت اریک کانتونا و همسر هنرمندش از مردم مظلوم فلسطین

شب گذشته چند نفر از بازیکنان تیم فوتبال لسترسیتی پس از بردن چلسی و قهرمان شدن در جام حذفی اتحادیه فوتبال انگلستان با پرچم فلسطین به میدان آمدند تا توجه مردم دنیا را به آنچه این روزها بر مردم و کودکان مظلوم غزه می‌گذرد جلب کنند.

کد خبر 601433

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha