فرماندار شهرستان رشت از اولویت بندی مناطق حاشیه نشین رشت در اجرای لوله گذاری جمع آوری فاضلاب خبر داد.

فاضلاب

«علی فتح‌اللهی» با بیان اینکه تاکنون اجرای پروژه لوله گذاری فاضلاب در شهرستان بیشتر به هسته مرکزی رشت معطوف بوده، به همشهری آنلاین اظهار کرد: همه مناطق حاشیه نشین رشت با معضل نبود لوله گذاری فاضلاب شهری مواجه هستند.
فرماندار رشت اضافه کرد: ساماندهی فاضلاب شهر رشت به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با اختصاص منابع ملی و دولتی امکان پذیراست.
فتح‌اللهی با بیان اینکه تمام شهرهای گیلان با بیان اینکه ورود پساب‌های خانگی، صنعتی و بیمارستانی از طریق نهرها و رودخانه‌ها به مزارع و شالیزارهای مردم موضوعی نگران کننده است، گفت: در حال حاضر اجرای پروژه در مناطق دیلمان، سحرخیز، گلها، پیله داربن، نخودچر وعینک رشت متناسب با تزریق اعتبار در دست اقدام است. همچنین با اجرای بیش از ۶ هزار متر پروژه جمع‌آوری فاضلاب در مسکن مهر از ورود و هدایت فاضلاب شهر صنعتی و مسکن مهر به سمت رودخانه‌های شهر رشت جلوگیری خواهد شد.
وی با بیان اینکه این اعتبارات در قالب ستاد بازآفرینی شهری و از اعتبارات ملی برای مناطق مختلف رشت اختصاص یافته، اظهار کرد: تاکنون حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار جدید تخصیص پیدا کرده که روند اداری آن در دست انجام است.
فرماندار شهرستان رشت از تدوین و تهیه طرح مطالعاتی ساماندهی فاضلاب مناطق حاشیه نشین رشت توسط آبفای استان خبر داد و اضافه کرد: جمع‌آوری بخش عمده‌ای از فاضلاب‌ و هدایت آن به سمت تصفیه‌خانه فخب رشت با اجرای این پروژه‌ عملیاتی می‌شود. با راه‌اندازی دو ایستگاه پمپاژ جمع‌آوری و هدایت فاضلاب به سمت تصفیه‌خانه در مناطق نخودچر و میدان جهاد پیش بینی می‌شود حدود ۳۵ هزار متر مکعب فاضلاب وارد تصفیه‌خانه فخب شود.

 در راستای احیا، باز افرینی و توسعه بافت‌های فرسوده و ناکارآمد رشت، پیشتر معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب گیلان از اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرحهای‌های ساماندهی فاضلاب رشت خبر داده بود.
وجود شبکه‌های قدیمی و سنتی جمع آوری فاضلاب در محلات و بافت‌های قدیمی رشت موجب شده، تالاب عینک و دو رودخانه گوهر رود و زرجوب به محلی برای تخلیه و سرریز فاضلاب شهری و پسماند در مجموعه شهری رشت تبدیل شوند.


 

کد خبر 601396

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha