مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
۰ نفر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از واکسینه شدن نزدیک به ۱۰۵ هزار نفر در مازندران بر اساس اولویت‌های تعیین شده از سوی وزارت بهداشت خبر داد.

واكسيناسيون

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر قاسم اویس با بیان این که واکسیناسیون علیه کرونا در سراسر نقاط مازندران طبق اولویت‌بندی‌ها در حال انجام است، به همشهری آنلاین گفت: پس از انجام فاز نخست واکسیناسیون برای گروه اولویت که به طور کامل در مازندران انجام شد، واکسیناسیون بر اساس اولویت‌بندی سنی و بیماران خاص نیز در این استان آغاز شده و در حال انجام است.

وی افزود: تا کنون ۱۱۷ هزار دُز واکسن از وزارت بهداشت تحویل گرفتیم که ۱۰۵ هزار دُز آن بر اساس اولویت‌های تعیین شده به گروه‌های منتخب تزریق شد و مابقی نیز در حال انجام است. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حال حاضر واکسیناسیون به گروه سنی بالای ۸۰ سال در مازندران ادامه دارد و واکسیناسیون گروه سنی بالای ۷۵ سال نیز از دیروز -۲۵ اردیبهشت- آغاز شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان این که حدود ۵۳ هزار سالمند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار دارند اظهار کرد: تا کنون ۳۴ هزار نفر از شهروندان بالای ۸۰ سال مازندران واکسینه شدند و مابقی این گروه نیز طی روزهای آتی واکسینه خواهند شد.

اویس با اشاره به آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال در مازندران از ابتدای هفته جاری، تصریح کرد: برای واکسیناسیون این گروه سنی که سالمندان متولد سال ۱۳۲۵ و پیش از آن هستند یک دوره دو هفته‌ای در نظر گرفته شده و تا چهارشنبه همین هفته زمان و برنامه واکسیناسیون بر اساس مشخصات ثبت شده این شهروندان در سامانه شبکه بهداشت، با تماس تلفنی به این افراد یا خانواده آن‌ها اعلام خواهد شد. حدود ۴۰ هزار نفر در این رده سنی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار دارند.

۱۰۵ هزار نفر در مازندران واکسینه شدند

این مسئول خاطرنشان کرد: در صورتی که تا پایان وقت روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت با افراد بالای ۷۵ سال تماس گرفته نشد، مشخصات خود را در سامانه http://salamat.gov.ir/ ثبت کنند تا با آنان تماس گرفته شود.

وی درباره واکسن قابل تزریق به این گروه سنی اظهار کرد: هیچ گونه نگرانی بابت تزریق واکسن طبق اولویت‌بندی وجود ندارد و به تعداد هر دو گروه سنی واکسن در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار گرفته است. فعلا برای گروه سنی بالای ۷۵ سال واکسن‌های سینوفارم ساخت چین و آسترازنکا ساخت کره‌جنوبی در اختیار دانشگاه قرار گرفته و شهروندانی که متقاضی دریافت واکسن اسپوتنیک‌وی روسی هستند باید تا زمان وارد شدن محموله جدید این واکسن به کشور و توزیع بین استان‌ها صبر کنند.

به گفته این مسئول علاوه بر واکسیناسیون با واکسن‌های خارجی با توجه به قرار داشتن شهرهای ساری و بابل در جمع هشت شهر مجری طرح کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران و کوبا، تا کنون بیش از ۶۰۰ نفر نیز در این استان با واکسن‌های ایرانی برای انجام مطالعات کارآزمایی واکسینه شدند و تحت نظر پزشکان قرار دارند. این طرح همچنان در مازندران در حال انجام است.

بر اساس آمارها در حال حاضر ۶۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی مازندران بستری هستند که ۱۴۷ نفر از آن‌ها به دلیل وخامت حال‌شان تحت مراقبت ویژه قرار دارند. مازندران طبق آخرین ارزیابی‌های سامانه ماسک اکنون ۱۲ شهر با وضعیت نارنجی و ۱۰ شهر با وضعیت زرد دارد.

کد خبر 601355

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha