مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
۰ نفر

سرپرست منابع طبیعی استان اردبیل اظهار کرد: عوامل تخریب جنگل ها در این استان وجود دام در داخل جنگل، استفاده بی رویه مردم از درختا و تخریب اراضی جنگلی به منظور ایجاد اراضی زراعی است.

تخریب جنگل

محمود قلیزاده با اشاره به اهمیت مناطق جنگلی به عنوان ریه های سبز زمین به همشهری آنلاین  گفت: در استان اردبیل 69 هزار هکتار جنگل وجود دارد که از پنج رویشگاه مهم کشور سه رویشگاه شامل خزری و هیرکانی (فندقلو)، ارسباران (مشگین شهر و مغان) و ایران‌تورانی (شهرستان های کوثر و خلخال) متعلق به استان اردبیل است.

وی با بیان اینکه این جنگل ها با درختان فندق، ارس، بلوط، زبان گنجشک و افرا 3.7 درصد از مساحت کل استان اردبیل را شامل می شوند، افزود: 80 درصد جنگل‌های استان اردبیل در شهرستان خلخال قرار دارد و بخش خورش رستم به عنوان تنها رویشگاه درخت ارس وذخیره گاه ژنتیکی این گیاه کم آبر و مقاوم در استان اردبیل است. همچنین جنگل فندقلوی اردبیل از معدود جنگل‌های بی نظیر جهان است

قلیزاده عنوان کرد: هزینه کلی نگهداری از جنگل برآورد جمعی نشده است اما فقط یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه نیروهای گشت حفاظت از مرتع و جنگل های استان است از طریق شرکت طرف قرار داد پرداخت می شود.

کد خبر 601241

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha