جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۰
۰ نفر

مواد غذایی مفید و ضداسترسی وجود دارد که حضورشان در رژیم روزانه به کاهش استرس کمک زیادی می‌کند. در این مطلب، سه ماده غذایی مسکّنِ استرس به شما معرفی می‌شود.

چاقو - سیر - knife

به گزارش همشهری‌آنلاین، مواد غذایی مفید و ضد استرسی وجود دارد که حضورشان در رژیم روزانه به کاهش استرس کمک زیادی می‌کند. در این مطلب، سه ماده غذایی مسکّنِ استرس به شما معرفی می‌شود.

سیر

سیر از جمله مواد غذایی سرشار از ترکیبات گوگردی است. مصرف این ماده شگفت‌انگیز و قرار دادن آن در رژیم غذایی باعث افزایش سطح گلوتاتیون می‌شود. این آنتی‌اکسیدان بخشی از نخستین خط دفاعی بدن در مقابل استرس است. 

تخم‌ مرغ

تخم‌ مرغ به دلیل دارا بودن میزان بالای مواد مغذی، اغلب به عنوان یک مولتی‌ویتامین طبیعی شناخته می‌شود. مواد غذایی موجود در تخم‌ مرغ شامل ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. قرار گرفتن تمامی این مواد غذایی در کنار هم به کاهش سطح استرس بدن بسیار کمک می‌کند. تخم‌ مرغ سرشار از کولین است. کولین تنها در برخی از مواد غذایی یافت می‌شود. این ماده نقش مهمی در افزایش سلامت مغز و محافظت بدن در برابر استرس دارد.

دانه آفتابگردان

دانه گیاه آفتابگردان، منبع غنی ویتامین E است. این ویتامین محلول در چربی، به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی عمل می‌کند که در سلامت روان و کاهش استرس بسیار موثر است. در مقابل، مصرف کم این ماده غذایی منجر به تغییر خلق و خو و افسردگی می‌شود. دانه آفتابگردان دارای مواد غذایی دیگری هم هست که به کاهش اضطراب و استرس بسیار کمک می‌کند. این ماده غذایی شامل منیزیم، منگنز، روی، مس و ویتامین‌های گروه B است.

منبع: خراسان

کد خبر 600868

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha