هند روز چهارشنبه یک رکود دیگر در شمار موارد مرگ در ۲۴ ساعت گذشته به علت کروناویروس به جای گذاشت.

india

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز هند روز چهارشنبه ۴۲۰۵ مورد جدید مرگ ناشی از کرونا و ۳۴۸۴۲۱ مورد جدید عفونت با کروناویروس گزارش کرد و اکنون بر اساس داده‌های وزارت بهداشت هند شمار کل موارد کرونا در این کشور از ۲۳ میلیون مورد گذشته است.

در عین حال کارشناسان معتقدند ارقام رسمی اعلام شده در هند درباره شیوع کرونا مقیاس واقعی این همه‌گیری را نشان نمی‌دهد و شمار واقعی مرگ‌ها و عفونت‌ها ممکن است ۵ تا ۱۰ برابر بیشتر باشد.

از طرف دیگر شاهد جمیل، یک ویروس‌شناس برجسته‌ هندی گفت نمودار عفونت‌های کرونا در هند ممکن است نشانه‌های پهن شدن و گذشتن از نقطه اوج را نشان هد، اما کاهش در شمار عفونت‌های جدید احتمالا به آهستگی صورت خواهد گرفت.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید هند اکنون نیمی از موارد کووید-۱۹ و یک سوم مرگ‌های ناشی از در جهان را به خود اختصاص می‌دهد. این سازمان گونه جهش‌یافته کرونای B.۱.۶۱۷ را که برای نخستین بار در هند شناسایی شد، به عنوان یک گونه نگران‌کننده از لحاظ جهانی می‌شمارد، هر چند هنوز تاثیر کامل این گونه جدید روشن نیست.

بیشتر بخوانید:

منطقه آمریکای سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است این گونه جدید در شش کشور در قاره آمریکا هم شناسایی شده و ابراز نگرانی کرده است که این گونه بسیار واگیر است.

انگلیس هم از شناسایی موارد عفونت با این گونه جدید در این شکور خبر داده و گفته است به دنبال همه راه‌های حل‌های احتمالی برای مقابله با شیوع‌های محلی آن است. اتحادیه اروپا نیز از ۲۷ کشورش عضوش خواسته است سفرهای غیرضروری از هند برای محدود گسترش این گونه جدید ویروس متوقف کنند.

پس از اوج‌گیری شدید موارد عفونت در شهرهای بزرگ هند در ماه پیش، اکنون موج شیوع به مناطق حومه‌ای و روستایی هند رسیده است. بیش از نیمی از موارد کرونا در این هفته در ایالت ماهاراشترا در غرب هند در مناطق روستایی رخ داده است، در حالیکه در ماه پیش این میزان یک سوم موارد کل بود. در ایالت اوتراپرادش، پرجمعیت‌ترین ایالت هند که عمدتا جمعیت روستایی دارد، موارد عفونت در مناطق روستایی دوسوم کل موارد را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 600758

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha