مدیرکل راهداری مازندران گفت: ایمنی جاده‌های مازندران طی سال‌های اخیر با انجام اقداماتی در زمینه ایمن‌سازی افزایش یافت.

نقاط حادثه خیز

به گزارش همشهری آنلاین، عباسعلی نجفی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با بیان این که نقاط حادثه‌خیز جاده‌های مازندران طی چند سال اخیر با اختصاص اعتبارات ایمن‌سازی کاهش محسوسی یافت، اظهار کرد: در طول مسیر ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر جاده اصلی و فرعی این استان، حدود ۳۰۰ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده بود که با تخصیص اعتبارات در سال‌های اخیر این تعداد تا ابتدای سال ۱۳۹۹ به ۱۰۷ نقطه حادثه‌خیز کاهش یافت.

وی با بیان این که اعتبار مربوط به ایمن‌سازی راه‌های مازندران در سال جاری تا پایان اردیبهشت قرار است ابلاغ شود، افزود: سال گذشته نیز ۳۵ نقطه حادثه‌خیز دیگر در جاده‌های مازندران با حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار ایمن‌سازی شد و اکنون ۷۲ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی این استان وجود دارد که پیگیری‌هایی برای بهسازی این نقاط طی سال جاری در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران خاطرنشان کرد: روشن‌سازی جاده‌های استان نیز اقدامی برای ایمن‌سازی نقاط پرخطر و پرتردد است. پارسال با نصب روشنایی در ۲۲ کیلومتر از راه‌های استان، طول جاده‌های روشن این استان از ۴۲۰ کیلومتر فراتر رفت.

این مسئول درباره محورهای پرحادثه مازندران گفت: جاده‌های ارتباطی شهرستان‌های ساری، آمل و بابل با توجه به حجم بالای تردد در این شهرستان‌ها، سه محور پرحادثه مازندران هستند.

البته با توجه به تراکم جمعیتی بالای مازندران و نزدیکی شهرها به هم در این استان، نقاط حادثه‌خیز محدود به جاده‌های بین شهری و روستایی نمی‌شود. پارسال در مسیرهای درون‌شهری مازندران نیز ۲۶۸ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شد که تا کنون حدود ۱۰۰ نقطه ایمن‌سازی شده است.

کد خبر 600671

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha