مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: ۷۷ محور مواصلاتی جاده‌ای در استان همدان تحت پوشش دوربین‌های ثبت تخلفات سرعت است.

دوربین ثبت تخلف

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، مصطفی پناهنده شنبه ۶ اردیبهشت در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران به مناسبت هفتم اردیبهشت‌ماه روز ایمنی و حمل‌ونقل اظهار کرد: باید با تدابیر فرهنگی کاهش حوادث جاده‌ای را رقم بزنیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: باید ایمن‌سازی در محورهای جاده‌ای کشور نهادینه شود که بر همین اساس در دو حوزه حمل‌ونقل و ایمنی و راهداری اقدام می‌شود، استفاده از فناوری‌های نوین در حمل‌ونقل هوشمند به کار گرفته‌شده تا هوشمند سازی در بخش راهداری نهادینه شود.

پناهنده گفت: مبحث راهداری پیچیده، پرهزینه و سنگین و افزایش بهره‌وری در حمل‌ونقل مطرح است، حمل‌ونقل هر کشور به‌عنوان زیرساخت توسعه مطرح است به‌طوری‌که ۹۰ درصد حمل‌ونقل توسط محورهای جاده‌ای انجام می‌شود و بر همین اساس باید جاده‌ها را به‌گونه‌ای حفظ و نگهداری کنیم که بیشترین بهره‌وری از آن حاصل شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: اگر در حفظ جاده‌ها موفق نباشیم آثار و تبعات آن هزینه‌های اضافی به دنبال خواهد داشت، در استان همدان ۵ هزار و ۱۴۰ کیلومتر راه وجود دارد و ازآنجاکه همدان با پنج استان کرمانشاه، کردستان، قزوین، لرستان و مرکزی هم‌مرز است باید به وضعیت جاده‌ها توجه شود.

وی گفت: همدان راه ارتباطی غرب کشور به مرکز کشور است، در استان همدان ۸۵ کیلومتر آزادراه وجود دارد که ارتباطی غرب به مرکز کشور است.

پناهنده ادامه داد: همچنین در استان همدان ۳۳۱ کیلومتر بزرگراه، ۳۲ کیلومتر راه اصلی، ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۷۲۵ کیلومتر راه روستایی آسفالته وجود دارد.

راه‌های شوسه روستاهای بالای ۵۰ خانوار را آسفالت خواهیم کرد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: راه‌های شوسه روستاهای بالای ۵۰ خانوار را آسفالت خواهیم کرد تا استان همدان را به امتیاز ۱۰۰ درصدی آسفالت راه‌های روستایی برسانیم، طرح ابراز با همین هدف از پارسال در حال اجرا است تا با امکانات موجود زیرساخت‌ها و بستر کار را فراهم کنیم و با استفاده از فناوری‌های نوین این بخش را عملیاتی کنیم.

وی به نقاط حادثه‌خیز نیز اشاره کرد و گفت: نقاط حادثه‌خیز تصادفات جاده‌ای را افزایش می‌دهد و بر همین اساس به‌طور مرتب بازنگری و بازبینی محورهای مواصلاتی با همکاری پلیس انجام می‌شود، سعی شده اقداماتی زودبازده و مؤثر انجام شود تا این نقاط از حادثه‌خیزی خارج شود.

پناهنده بیان کرد: طبق برداشت‌های میدانی از محورهای مواصلاتی ۷۰ نقطه پر تصادف و ۳۶ نقطه دارای تصادف در محورهای مواصلاتی استان همدان شناسایی‌شده است، این ۱۰۶ نقطه به مرحله عملیاتی هدایت و پارسال ۱۷ نقطه حادثه‌خیز اصلاح شد و امسال با اقدامات پیش‌بینی‌شده اصلاح مابقی نقاط در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: یکی از مواردی که در بخش تصادفات جاده‌ای و کاهش آن مؤثر است فرهنگ‌سازی ترافیکی بین مردم و رانندگان است چراکه رعایت فرهنگ ترافیک تصادف را کم خواهد کرد از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای رانندگان خبر داد.

وی بیان کرد: این کلاس‌ها برگزار می‌شود تا افراد صلاحیت تردد در محورهای مواصلاتی را کسب کنند کما اینکه این دوره‌ها به ارتقا فرهنگ ترافیکی کمک می‌کند.

استفاده از فناوری‌های نوین در نظارت‌های جاده‌ای

پناهنده گفت: فرهنگ‌سازی میزان تصادفات را کاهش می‌دهد به استفاده از فناوری‌های نوین و آی تی اس اشاره کرد، ۷۷ محور در استان همدان تحت پوشش دوربین‌های ثبت تخلفات سرعت است چراکه سرعت از علل اصلی تصادفات جاده‌ای است و رانندگان باید با سرعت مجاز در سطح محورها تردد کنند.

وی به نصب دوربین پایش تصویری در محورهای استان همدان نیز اشاره کرد و گفت: ۲۳ دوربین در محورها نصب‌شده و تصاویر به‌صورت آنلاین ارسال می‌شود و وضعیت ترافیک محور را بررسی می‌کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از نصب دستگاه‌های تردد شمار در محورهای استان همدان خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها حجم و دبی ترافیکی را گزارش می‌کنند.

کد خبر 504760

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha