چند روز است که ستاد ملی کرونا ممنوعیت سفرهای آخر هفته و عید سعید فطر را برای همه استان‌ها اعلام کرد، اما گزارش‌های پلیس راهور استان البرز حکایت از بی‌توجهی برخی افراد به این ممنوعیت‌ها دارد.

جاده چالوس

به گزارش همشهری آنلاین، البرز از استان‌هایی است که به شدت درگیر ویروس کروناست و بنا به گفته محمد فتحی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از آغاز شیوع ویروس کرونا در سال ۹۸ تاکنون ۳۳۷۶ نفر البرز جان خود را بر اقر این بیماری از دست داده‌اند.

برهمین اساس همه نهاده‌های ذی‌ربط در مقابله با ویروس کرونا از همه تلاش خود برای ریشه‌کنی این بیماری به کار گرفته‌اند، اما کماکان دشواری‌هایی در این راه وجود دارد که بخشی از آن به بی‌توجهی برخی افراد در عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط می‌شود.

تعطیلی آرامستان بهشت سکینه(س)

صبح امروز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت، ستاد مقابله با کرونا البرز در نشست خود  با توجه به استمرار موج چهارم کرونا در استان، مصوبه تعطیلی بهشت سکینه (س) را تصویب کرد.

رئیس سازمان آرامستان های شهرداری کرج اعلام کرد که بنا به تصمیم ستاد مقابله با کرونا استان البرز، ورود مردم طی ۲ روز آینده به بهشت سکینه (س) کرج ممنوع است. این اقدام با هدف جلوگیری از تجمع افراد در آرامستان بهشت سکینه (س) و کاهش شیوع ویروس کرونا صورت می پذیرد.

حمیدرضا عسگری اعلام کرد: در این ایام موج چهارم کرونا، همکاران من در آرامستان روزهای سختی را سپری می‌کنند که انتظارداریم شهروندان به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند تا از موج چهارم عبور کنیم.

آمار کرونایی دانشگاه علوم پزشکی البرز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با ارائه آخرین آمار کرونایی استان اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ بیمار کووید ۱۹ در البرز  جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان باختگان این بیماری در استان به  ۳۷۷۶ نفر رسیده است و از دیروز تا امروز ۱۲۵ بیمار با علائم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند.

وی افزود: مجموع کل  موارد بستری شامل قطعی، محتمل و مشکوک از ابتدای شیوع کرونا تا امروز در استان البرز ۴۱ هزار و ۶۸۴  نفر است.

تداوم ترافیک در محورهای استان

انتظار می‌رفت با برقراری منع تردد بین استانی ازدیروز ۲۱ اردیبهشت، شاهد کاهش تردد در محورهای البرز باشیم، اما گزارش‌های مرکز مدیریت راه‌های کشور حکایتی دیگر به همراه دارد که آن بی‌توجهی برخی افراد به رعایت پروتکل‌ها بهداشتی است.

مرکز مدیریت راه های کشور در این گزارش از ترافیک سنگین و نیمه سنگین در جنوب به شمال محورهای هراز، چالوس، فیروزکوه و آزادراه تهران-شمال خبر داد.

 براساس این گزارش ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین - کرج - تهران حدفاصل ساسانی تا پل کلاک مشاهده می‌شود و بارش باران در برخی از محورهای استان‌های مازندران و گیلان برقرار است.

  

کد خبر 600643

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha