در حالی که بسیاری از نانوایی ها اقدام به گران کردن نان یا کم کردن وزنه چانه نان ها کرده اند، مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت تنها اعلام می کند که ستاد تنظیم بازار تصمیمی درباره افزایش قیمت نان نگرفته است.

نانوایی

به گزارش همشهری آنلاین، حساسیت نان در سبد غذایی خانوارهای ایرانی به عنوان قوت غالب، موجب شده است که افزایش قیمت آن همواره با حاشیه هایی مواجه شود. صنف نانوایان معتقدند که همیشه جلوی افزایش قیمت نان گرفته می شود در حالی که سایر کالاها افزایش قیمت دارند.

حساسیت نان موجب شده است که افزایش قیمت آن منوط به تایید وزارت کشور باشد. با این احول به نظر می رسد نانوایان که از مدتی قبل، تقاضای افزایش قیمت خود را مطرح کرده اند، دیگر منتظر اعلام رسمی نرخ نان نماندند و به صورت سرخود اقدام به افزایش قیمت نان کردند. به طوری که خبرها از سراسر کشور حاکی از افزایش قیمت ها و یا کم فروشی در این حوزه است. در این میان به نظر می رسد، مسئولان تکذیب کردن را بهترین راهکار برای پاک کردن صورت مسئله تشخیص داده اند.هرچند سازمان صمت برخی استان ها از جمله خراسان رضوی خبر داده است که  پیشنهاد نانوایان برای افزایش قیمت نان بررسی می شود.

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت نیز در این خصوص گفته است که «به صورت رسمی افزایش قیمتی در نان نداشته ایم» کا البته میتوان آن را تایید افزایش قیمت ها در این حوزه به صورت غیررسمی دانست.

صدیف بیک زاده در مورد مورد گرانی نان در برخی از نانوایی‌ها، اظهار کرد: به صورت رسمی افزایش قیمتی در نان نداشته ایم و ستاد تنظیم بازار تصمیمی در این خصوص نگرفته است. اگر قرار باشد در این مورد تصمیم‌گیری شود موضوع در ستاد مطرح و از طریق کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان کشور اعلام و برای اجرا به استانداران سراسر کشور به عنوان رؤسای کارگروه تنظیم بازار استان ابلاغ می‌شود؛ اما فعلاً هیچ برنامه‌ای در این مورد در دستور کار نیست.

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت افزود: نان به عنوان کالای اساسی حساسیت خاصی دارد و برای افزایش قیمت آن، از قبل تصمیم گیری می‌شود.

وی به ایرنا گفت: اگر یک واحد نانوایی اقدام به گران کردن نان کند، این اقدام تخلف بوده و مردم می‌توانند این تخلف را به شماره تماس ۱۲۴ اطلاع دهند تا با متخلف برخورد شود.

بیک زاده در مورد میزان تخصیص ارز برای ترخیص روغن خام موجود در بنادر نیز گفت: پس از رایزنی با بانک مرکزی، حدود ۱۰۰ میلیون دلار برای روغن‌های خام موجود در بنادر تخصیص یافت. پس از تخصیص ارز، این محموله‌ها در حال ترخیص است.

کد خبر 600599

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha