یک داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که وزارت خانواده تشکیل می‌دهم و اولویتم آموزش و پرورش است، گفت: دولت من برای کادرسازی بین نسلی برنامه دارد و به جز دو وزارتخانه، تمام وزارتخانه‌ها را به جوانان اختصاص خواهم داد. 

قاضی زاده

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  ایرنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در سومین نشست جریان گام دوم انقلاب با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: علت دشمنی‌ها با انقلاب اسلامی فرهنگ حاکم بر انقلاب است. مردم در ابتدای انقلاب، گفتمان امام خمینی(ره) را پذیرفتند و دیگر گفتمان‌ها را کنار زدند. 

وی با بیان اینکه جریان جوان انقلابی از همان ابتدای انقلاب در نهادهای انقلابی به یاری مردم شتافتند، تصریح کرد: بعدها نهادهای انقلابی به جز سپاه و بسیج حذف شدند و اکنون هم بار بسیاری از کارها را روی دوش این نهادها انداخته‌ایم. 

این فعال اصولگرا تصریح کرد: دشمن با یک برنامه درازمدت برنامه استحاله انقلاب را با تغییر سبک زندگی مردم به سمت مصرف‌گرایی دنبال و در نخبگان و مدیران، نسبت به آرمان‌های انقلاب حساسیت‌زدایی و فشار تدریجی سنگین و اقتصادی را به مردم تحمیل کردند. 

قاضی‌زاده‌هاشمی، هدف برنامه گام دوم انقلاب را تغییر عنوان کرد و افزود: رئیس جمهوری بعدی، مجری تحقق گام دوم انقلاب است و باید در تغییر ریل انقلاب به سمت درست مؤثر باشد. هدف گام دوم زمینه‌سازی ظهور با ایجاد یک جامعه متعالی است. 

وی خاطرنشان کرد: جوان‌ها مخاطب گام دوم هستند زیرا آن‌ها آرمان‌خواه، نوگرا، تحول خواه و دنبال تغییر و اصلاح هستند و شجاعت پرداخت هزینه آن را دارند. پوست‌اندازی کافی نیست و نیازمند دگردیسی هستیم. 

این داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری، مدل «دولت‌مردم» را برنامه دولت خود مطرح کرد و گفت: شفافیت، رقابت، پاسخگویی و عدالت از ویژگی‌های این دولت هستند اما تحقق آن حداقل ۲ دهه زمان می‌برد و به نحوی برنامه‌ریزی می‌شود که هر دولت بخشی از این پروژه را تحقق کند. 

قاضی‌زاده‌هاشمی، حل مسائل اضطراری مردم مثل کرونا و معیشت را برای تقویت سرمایه اجتماعی نظام، اولین هدف برنامه «دولت‌مردم» عنوان کرد و افزود: ریزبرنامه‌های اجرایی را در این مدل طراحی کرده‌ایم و هدف ما خلق قدرت برای کشور است تا جمهوری اسلامی را به یکی از پنج قدرت برتر جهان تبدیل کنیم. 

وی، تغییر معادلات جهانی را به نفع ایران ارزیابی کرد و گفت: به لحاظ فرهنگی قدرتی جهانی هستیم و باید در حوزه‌های اقتصادی و دیگر حوزه‌ها هم باید از یک قدرت منطقه‌ای به یک قدرت جهانی تبدیل شویم. 

این فعال سیاسی با بیان اینکه ما ساختارهای فسادزا داریم، گفت: ساختار بودجه ما استضعاف‌گر است و باعث شکاف طبقاتی می‌شود و نیازمند پارادایم شیفت برای حل این مسائل هستیم. اختیارات مدیرانی که در کف هرم اداری کشور هستند کم است و همین باعث نارضایتی مردم از مدیران راس هرم می‌شود و باید اختیارات مدیران محلی به جز در موارد امنیتی افزایش یابد. 

قاضی‌زاده‌هاشمی در پاسخ به سوالی در خصوص مسائل فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: باید مشخص باشد فرمانده فرهنگ کشور کیست. نهادهای مدنی معتبر باید تقویت، متشکل، هدف گزاری و مدیریت شوند. وزیر آموزش و پرورش و وزیر ارشاد مهم‌ترین وزیران کابینه من خواهند بود زیرا آن‌ها وزیران آینده هستند و در تربیت نیروی انسانی آینده کشور دخیل هستند. 

وی گفت: براساس یک پژوهش، ۶۵ درصد خانوارهای ایرانی خواهان بیش از سه فرزند هستند و بیش از ۹۵ درصد آن‌ها خواهان ازدواج هستند اما مشکلات ساختاری مانع تحقق این مسایل است. برای نیازهای طبیعی مردم باید برنامه ریزی کنیم و تحقق این موضوع بیش از همه نیازمند تحول در آموزش و پرورش و دیگر وزارتخانه‌های مرتبط با نسل جوان است تا آن‌ها را زودتر آماده ورود به زندگی کند. 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیازمند یک جنبش نخبگانی برای تحول هستیم، افزود: وزارت خانواده تشکیل خواهم داد و یک صندوق مالی نیازهای پایه تمام شهروندان مثل ازدواج و فرزندآوری را پیگیری خواهد کرد و امکانات بودجه به جای اینکه به فرد داده شود به خانواده داده خواهد شد. 

قاضی‌زاده‌هاشمی، مبارزه عملی با فساد را بخشی از کارنامه خود در دوران نمایندگی ارزیابی کرد و گفت: با هیاهو برای مبارزه با فساد موافق نیستم بلکه معتقدم باید برای اصلاح ساختارها اقدام کرد. 

وی در خصوص سیاست خارجی نیز افزود: توسعه روابط با همسایگان و تقویت نگاه به شرق باید در دستور کار قرار گیرد. مذاکره با غرب تابع تصمیم نظام است و خطوط قرمز برجام باید رعایت شود. خودم را به تصمیم شورای ایتلاف گره نمی‌زنم و هر کس وارد انتخابات شده باید بر اساس حجت شرعی باشد. 

داوطلب نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: بحث تعارض منافع در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید حل شود زیرا مدرسه داری برخی از مدیران این حوزه‌ها عامل خیلی از مشکلات است. 
قاضی‌زاده‌هاشمی در مورد بهبود وضعیت زنان شاغل نیز گفت: باید بین شأن همسرداری و مادری و کار زنان هماهنگی ایجاد شود و زمینه‌های حضور فعال زنان در جامعه فراهم شود. 

وی تصریح کرد: هیات رییسه مجلس در سال‌های اخیر نگاه‌ها متفاوت بود. در بورس چون اختلاف نظر بود نتوانستم در مجلس کار را پیش ببرم و مجبور شدم به قوه قضاییه ارجاع دهم. 

این فعال اصولگرا با اشاره به این موضوع که با همین میزان درآمد ارزی می‌توان کشور را از نظر مالی اداره کرد، گفت: دوران مدیریت کاریزماتیک تمام شده است و دولت من برای کادرسازی بین نسلی برنامه دارد. به جز دو وزارتخانه، تمام وزارتخانه‌ها را به جوانان اختصاص خواهم داد.

کد خبر 600222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha