ایلان ماسک شنبه‌شب مجری «اجرای زنده شنبه‌شب» (Saturday Night Live) شبکه ان‌بی‌سی (NBC) بود. میلیاردر ۴۹ ساله در این برنامه گفت: «در واقع… من اولین فرد مبتلا به سندرم آسپرگر هستم که این برنامه را اجرا می‌کنم... بنابراین امشب ارتباط چشمی زیادی با همبازیانم نخواهم داشت. اما نگران نباشید، در تقلید از «انسان‌ها» کارم را خوب انجام می‌دهم.»

ایلان ماسک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌نما، هجوم هواداران ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، برای دیدن این میلیاردر محبوب در «اجرای زنده شنبه‌شب» (Saturday Night Live) شبکه NBC باعث رشد آمار بینندگان این برنامه شد. پخش این برنامه زنده با نرخ بیننده ۴.۷ در ۴۴ منطقه روبه‌رو  شد و در میان مخاطبان ۱۸ تا ۴۹ ساله نرخ ۲.۷ را به جا گذاشت. 

اپیزود قبلی این برنامه با اجرای کری مولیگان نرخ بیننده ۳.۶ در شب اول و ۱.۵ را در میان مخاطبان ۱۸ تا ۴۹ ساله ثبت کرده بود. در واقع نرخ ۴.۷ این اپیزود بالاتر از تمامی مجریان این فصل از اس‌ان‌ال به استثنای اجرای کریس راک و دیو شپل قرار می‌گیرد و سومین اپیزود پربیننده فصل لقب می‌گیرد.

اپیزود ۷ نوامبر شپل نرخ ۵.۷ و ۳ اکتبر راک نرخ ۵.۴ را به ثبت رسانده بودند. اپیزود شنبه‌شب این هفته آماری برابر با اپیزود ۲۴ اکتبر با اجرای ادل به جا گذاشته است. این در حالی است که اپیزودهای شپل، راک و ادل در حین برگزاری کمپین تبلیغاتی ریاست جمهوری آمریکا وقتی بینندگان مجموعه افزایش پیدا می‌کند پخش شده‌اند.

اس‌ان‌ال (SNL) در شبکه‌های کابلی و ماهواره‌ای آمریکا برای اولین بار در تاریخ پخش برنامه در میان مخاطبان ۱۸ تا ۴۹ ساله در رده اول تمامی عناوین طنز قرار داشت و به تازگی به رده دوم تنزل پیدا کرده است.

محتوای اپیزود ایلان ماسک در شبکه‌های اجتماعی بسیار پربیننده بود. مونولوگ ابتدایی ماسک، جایی که او ابتلایش به سندروم آسپرگر را فاش می‌کند در ۱۲ ساعت اول انتشار بیش از ۲ میلیون بیننده داشته است. هرچند برخلاف ادعای ماسک که اولین مجری معترف به این سندروم در برنامه است، دن آیکروید در سال ۲۰۰۳ مجری این برنامه زنده بوده و او هم اعتراف کرده بود که به سندروم آسپرگر مبتلا است.

دیگر بخش پربیننده این اپیزود «چاد روی مریخ» (Chad on Mars) با بازی ماسک و پیت دیویدسن بود. این بخش به همراه واریو (Wario) که توسط ماسک با ۵۳.۶ میلیون دنبال‌کننده‌اش در توییتر به اشتراک گذاشته شد، در یوتیوب بیش از ۱ میلیون بیننده داشته است.

دیگر بخش پربیننده این قسمت، «به‌روزرسانی آخرهفته» (Weekend Update) بود که در آن ماسک در نقش یک کارشناس رمزارز دوج‌کوین را توضیح داد اما در نهایت سبب کاهش قیمت این ارز شد.

ماسک از ایده‌هایش برای آینده گفت: «به یک انرژی تجدیدپذیر برای آینده معتقدم. اعتقاد دارم که بشریت باید یک تمد چندسیاره‌ای و در ارتباط با فضا باشد. این اهداف به نظر هیجان‌انگیز می‌رسد، این‌طور نیست؟» او پس از تشویق حضار اضافه کرد: «فکر می‌کنم اگر همین حرف‌ها را در توییتر ارسال کنم اشکالی نداشته باشد. اما چیزهای دیگری هم می‌نویسم مثل «دوباره ۶۹ روز پس از ۴/۲۰ هاها.»

ماسک می‌دانست که انتخاب او به عنوان مجری با جنجال‌هایی همراه خواهد شد چرا که نه سابقه طنزپردازی و بازیگری دارد و نه فردی بااخلاق شناخته می‌شود. او گفت: «می‌دانم که گاهی چیزهایی عجیب می‌گویم یا پست می‌کنم، اما مغز من این‌گونه کار می‌کند. خطاب به کسانی که دلخور شده‌اند، فقط می‌خواهم بگویم که من خودروهای الکتریکی را ابداع کرده‌ام و مردم را با موشک فضایی به مریخ می‌فرستم. آیا فکر می‌کردید یک مرد نرمال و خونسرد باشم؟»

ماسک در لحظات بعدی مونولوگ خود به یکی از توییت‌های جنجالی‌اش  پرداخت. او پس از آنکه به عنوان مجری برگزیده شد نوشته بود: «بیایید ببینیم برنامه «اجرای زنده شنبه شب» واقعا چقدر زنده است؟»

او گفت: «یکی از علت‌های اینکه همیشه عاشق این برنامه بوده‌ام این است که واقعا زنده است. بسیاری متوجه این موضوع نیستند. برنامه ما همین حالا در حال پخش است، یعنی می‌توانم حرفی واقعاً بهت‌آور بزنم – مثلا بگویم سوار خودروی پریوس می‌شوم.»

در بخش دیگری از مونولوگ، ماسک از نام غیرمرسوم فرزندش (X Æ A-Xii) نیز گفت: «تلفظش این است: گربه‌ای روی کیبورد راه می‌رود.»

ماسک در پایان مونولوگ از مادرش «می» دعوت می‌کند که روی صحنه بیاید و وعده می‌دهد که برای روز مادر هدیه‌ای به مادرش خواهد داد. مادر روی صحنه گفت امیدوار است که این هدیه دوج‌کوین نباشد. ماسک پاسخ داد: «حتما هست.»

در بخش «به‌روزرسانی آخرهفته» (Weekend Update)، ماسک در نقش کارشناس رمزارز مقابل «مایکل چه» و «کالین جوست» قرار گرفت. جوست گفت:‌ «نمی‌دانم امروز اخبار را دنبال کرده‌اید یا نه، اما یک موشک فضایی از کنترل خارج شده دقایقی قبل در اقیانوس سقوط کرد – و برای یک بار هم که شده، می‌دانیم تقصیر ایلان نیست.»

ماسک در این بخش نقش کارشناس رمزارز «لوید استرتگ» یا «پدر دوج» (Dogefather) را بازی کرد که آمده بود ماهیت رمزارز را توضیح دهد. با هر پاسخ او، مجریان گیج‌تر از قبل شدند و پرسش خود را تکرار کردند: «بسیار خوب، اما دوج‌کوین چیست؟» در نهایت کارشناس و مجری توافق کردند که این رمزارز «یک کلاهبرداری» است.

در همین لحظات بود که ارزش دوج‌کوین حدود ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد و دارندگان این رمزارز مایوس شدند. ماسک پیش از اجرای شنبه شب به دارندگان دوج‌کوین توصیه کرده بود که تمامی دارایی خود را بر روی این ارز سرمایه‌گذاری نکنند.

کد خبر 600190

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha