امروز در ادامه افزایش قیمت اونس جهانی ، نرخ انواع سکه و همچنین طلا ۱۸ عیار افزایش یافت به طوری که هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید با افزایش ۳۳۰ هزار تومانی با قیمت ۹ میلیون و ۸۳۹ هزار تومان معامله شد.

سکه

همشهری‌آنلاین- اکرم میرزائی: بازگشت قیمت دلار به کانال ۲۱ هزار تومان، همزمان با افزایش قیمت انس جهانی طلا دست به دست هم دادند تا امروز قیمت انواع سکه و طلا در بازار با افزایش شدیدی رو به رو شود و انتظار برای کاهش انواع سکه و طلا را کمرنگ تر از قبل نماید و تقاضا در بازار طلا و سکه دوباره رشد پیدا کند.

امروز قیمت فروش دلار در صرافی ملی ۲۱ هزار و ۶۹۸ تومان اعلام شد.  طی روزهای گذشته کاهش قیمت دلار از مهم ترین دلایل ریزش قیمت طلا و سکه محسوب می شد.

محمد کشتی‌آرای، نایب ‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین گفت: به نظر میرسد با وضعیت فعلی بازار با صعود چشمگیری در قیمت ها مواجه هستیم.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت جهانی طلا  و افزایش قیمت دلار در بازار داخلی و همچنین ایجاد تقاضا در بازار، برخلاف روند هفته ها و روزهای گذشته که قیمت‌ها در حال کاهش بود امروز با صعود شدید قیمت ها مواجه هستیم.

کشتی آرای در ادامه گفت: با توجه به شرایط موجود اقتصاددانان دنیا به این نتیجه رسیدند که به دلیل تورم جهانی و کاهش ارزش دلار در بازارهای جهانی  و همچنین به دلیل افزایش رشد نرخ بیکاری در آمریکا؛ ارزش دلار کاهش پیدا کرده و به نظر می‌رسد قیمت اونس جهانی در حال افزایش باشد، به همین دلیل بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که به زودی قیمت اونس جهانی به مرز ۱۹۰۰ دلار خواهد رسید.

 وی در ادامه افزود: در شرایط موجود نمی توان بازار طلا و سکه را برای مدت طولانی پیش بینی کرد ولی تا چند روز آینده می توان انتظار افزایش قیمت ها را داشت.

قیمت طلا  و سکه در بازار

به گزارش همشهری‌آنلاین، امروز،  دوشنبه ( ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) در ساعت ۱۳ قیمت هر قطعه سکه تمام ‌بهار آزادی طرح جدید (امامی) به ۹ میلیون و ۸۳۹ هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته ۳۳۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

اما هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد که قیمت آن نسبت به دیروز ۲۰۲  هزار تومان بیشتر بود.

نیم‌سکه بهار آزادی نیز با قیمت ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد که قیمت آن ۱۸۰ هزار تومان افزایش داشت. ربع‌ سکه بهارآزادی نیز امروز با قیمت سه میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد که ۵۰ هزار تومان بیشتر از قیمت آن در روز گذشته بود. قیمت هر سکه یک گرمی نیز به دو میلیون تومان رسید که ۱۵۰ هزار تومان نسبت به دیروز افزایش قیمت داشت.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به  ۹۵۶ هزار تومان رسید که ۳۳ هزار تومان گران‌تر از روز گذشته بود. امروز قیمت اونس جهانی طلا نیز ‌۱۱۸۳۶ دلار اعلام شد که نسبت به روز گذشته حدود ۵ دلار افزایش قیمت داشت.

کد خبر 600113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارز و طلا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha