با آغاز ماه مبارک رمضان بیشتر از گذشته حواسش به تلفن همراهش است.

نذر مهرباني

همشهری آنلاین_پریسا نوری:  فرق نمی‌کند صبح زود باشد یا آخر شب، هر وقت اهالی تماس بگیرند و درخواست کمک کنند، با گشاده‌رویی می‌پذیرد و خودش را می‌رساند تا نذرش را ادا کند. «مجید سپهوندی»، معلم بازنشسته و استاد برق کار ساکن محله حکیمیه با خدایش عهد کرده در ماه رمضان تعمیرات لوازم برقی اهالی را صلواتی انجام دهد. او این روزها گوش به زنگ است تا گره‌ای از کار اهالی باز کند.   

  • برای رضای خدا و شادی دخترم 

نذر مهربانی آقا معلم 

بازنشسته آموزش و پرورش و از ساکنان قدیمی محله حکیمیه است. سال‌ها در دبیرستان‌ها و هنرستان‌های محله فوت و فن برقکاری را به شاگردانش یاد داده و حق معلمی به گردن خیلی از جوان‌ها دارد. آقا معلم ۱۰ سال است بازنشسته شده اما در این سال‌ها هم بیکار ننشسته و ساعت‌های بسیاری به‌صورت رایگان در مدرسه و هنرستان به بچه‌ها کارهای فنی یاد داده است.

او بین اهالی هم به استاد برق کار شناخته شده و کمتر کسی است که در این سال‌ها برای کارهای برقی به او مراجعه نکرده باشد. در روزگاری که خیلی‌ها حساب و کتاب یک ریالشان را هم دارند و در کارهای مالی به اصطلاح مو را از ماست می‌کشند، مجید سپهوندی هوای اهالی را دارد و به قول خودش دلی کار می‌کند. او نذر کرده در ماه رمضان وسایل برقی اهالی را صلواتی تعمیر کند.  
استاد برق کار در این باره می‌گوید: «این کار را برای رضای خدا و شادی روح دخترم می‌کنم.» او ادامه می‌دهد: «سال ۸۳ دخترم که شاگرد ممتاز دبیرستان عفاف بود، در المپیاد ریاضی قهرمان شد؛ وقتی به مدرسه رفت معلم‌ها و همکلاسی‌هایش به استقبالش رفتند و برایش جشن گرفتند. دوستانش هم برای ابراز شادی دخترم را روی دست بلند کردند اما دخترم به زمین افتاد و متأسفانه به دلیل ضربه مغزی فوت کرد.» 
حرف‌هایش که به اینجا می‌رسد، بعد از مکثی کوتاه می‌گوید: «از آن روز نیت کردم برای شادی روح دخترم از هیچ کار خیری به‌ویژه در راه علم فروگذار نکنم. برای همین در کنار کارم که تدریس کارهای فنی بود، در مدارس و هنرستان‌ها چند ساعت در هفته آموزش رایگان داشتم.» 
آقامعلم ادامه می‌دهد: «امسال که مدارس به خاطر کرونا تعطیل شد و آموزش‌ها آنلاین بود، به فکر افتادم برای رضای خدا دانش و مهارتم را در خدمت مردم محله به کار بگیرم و تصمیم گرفتم وسایل برقی اهالی و همسایه‌ها را رایگان و صلواتی تعمیر کنم.» 

  • در نخستین فرصت آمدند مشکل را رفع کردند

نذر مهربانی آقا معلم 

سپهوندی تعمیر وسایل برقی را در نوجوانی به‌صورت تجربی آموخته و سپس این رشته را در هنرستان و دانشگاه ادامه داده. او حالا یک استادکار حرفهای و ماهر است که مهارتش را برای خدمت به همسایه‌ها و اهالی محله به کار گرفته است. او این روزها سرش حسابی شلوغ است و هر روز چند سفارش تلفنی برای تعمیر آیفون و وسایل برقی خانه یا سرویس سیم‌کشی ساختمان و... دارد.  
«بهناز بحرینی» مدیر مجتمع آموزشی معلولان حکیمیه از جمله افرادی است که سرویس فیوزها و سروسامان دادن به سیم‌کشی برق مجتمع را به استادکار محله سپرده است. او در این‌باره می‌گوید: «اطلاعیه تعمیر رایگان برق را در «کانال خبری حکیمیه» دیدم و چون از مدت‌ها قبل برق مدرسه دچار مشکل شده بود، به شماره تلفنی که در اطلاعیه بود، تماس گرفتم. ایشان همکاری بسیار خوبی داشتند و در نخستین فرصت آمدند و عیب سیستم را پیدا و آن را رفع کردند که از این بابت از ایشان بسیار ممنونم.» 

  • همسایه‌ای مسئولیت پذیر

«حسین بابویی» یکی دیگر از اهالی حکیمیه است که مشکل سیم‌کشی خانه‌اش به کمک آقامجید رفع شده است.  
او می‌گوید: «مدت زیادی بود که سیم‌کشی ساختمان دچار قطعی شده بود و با وجودی که چند بار تعمیر کرده بودیم باز مشکل حل نشده بود، وقتی با آقای سپهوندی تماس گرفتم داوطلبانه و با روی گشاده آمدند و به رایگان سیم‌کشی خانه را درست کردند.» 
بابویی که شناخت قبلی از سپهوندی دارد، ادامه می‌دهد: «ایشان علاوه بر اینکه در کارهای فنی متخصص هستند، انسان بسیار خیرخواه و دلسوز و همسایه مسئولیت‌پذیری هستند. به‌طوری که در این مدتی که همسایه‌شان بودم، بارها ‌دیدم که برای حل اختلافات و رفع کدورت بین همسایه‌ها و اهالی محله پیشقدم می‌شوند.» 

  • وجود این افراد برای محله نعمت است 
     
نذر مهربانی آقا معلم 
حامد حجازی/شورایار حکیمیه

بسیاری از اهالی محله در کانال خبری محله با استادکار محله آشنا شدند و از فعالیت خیرخواهانه ایشان بهره‌بردند.  
«حامد حجازی» مدیر این کانال خبری می‌گوید: «کانال خبری محله برای ارتقا فرهنگ شهروندی و تشویق فعالیت‌های خیرخواهانه، افرادی مانند آقای سپهوندی و فعالیت‌هایشان را معرفی می‌کند.» حجازی با بیان اینکه انتشار این فعالیت‌ها در کنار اخبار تلخی که از جامعه به گوش می‌رسد، دلگرم‌کننده است، می‌افزاید: «اقدام آقای سپهوندی بازخورد خیلی خوبی در محله داشته و از اول ماه رمضان هر روز چندین پیام از طرف اهالی به ما می‌رسد که قدردان زحماتشان هستند و عکس ایشان را در حالی که به منزلشان رفته‌اند و مشغول تعمیر وسایل هستند، برایمان ارسال می‌کنند و می‌خواهند ما در کانال محله اطلاع‌رسانی کنیم.» 
حجازی که عضو شورایاری محله است، می‌افزاید: «وجود افرادی مثل آقای سپهوندی نشان می‌دهد که به رغم وجود ناملایمات و مشکلات، انسان‌های خوب وجود دارند و مهربانی هنوز زنده است. وجود افراد مسئولیت پذیر، مهربان، نوعدوست برای محله و شهرمان نعمت است.»
 

کد خبر 600107

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha