مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

شهروندان آذربایجان شرقی از اتلاف وقت برای ثبت نسخه در سایت مربوطه و دریافت دارو از طریق نسخه الکترونیکی گلایه دارند.

نسخه الکترونیکی

 به گزارش همشهری آنلاین، نسخه نویسی الکترونیکی برای اولین بار و به صورت آزمایشی از نخستین روزهای بهمن سال ۹۷ در آذربایجان شرقی آغاز شد و این استان را باید از پیشتاز در این زمینه برشمرد. دراین طرح دارو تنها به شخص بیمار داده شده و از تجویز و مصرف بی مورد دارو جلوگیری می‌شود. مدیریت هزینه های درمان و امکان برنامه ریزی دقیق برای بخش درمان  از مزایای اجرای طرح نسخه پیچی الکترونیکی بود که مسئولان استان را متقاعد کرد تا هرچه زودتر این طرح را عملیاتی کنند و از نیمه سال ۹۸ در مراکز ملکی تامین اجتماعی استان نسخه های کاغذی کاملا حذف شدند و از ابتدای امسال در ۹۷ درصد  مراکز درمانی استان نسخه کاغذی جای خود رابه نسخه های الکترونیکی دادند. حدود ۲ میلیون و۲۰۰ هزار نفر در استان آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه سلامت هستند و کمی بیشتر ازاین تعداد نیز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.
در حال حاضر ۴۶ بیمارستان،۱۱۰ درمانگاه و پلی کلینیک، ۷۳۳ پزشک متخصص و فوق تخصص، ۴۳۶ پزشک عمومی، ۱۶۶ دندانپزشک، ۸۶ مرکز تصویربرداری و ۵۳۱ داروخانه و ۲۴۰ پاراکلینیک در استان در اجرای نسخه نویسی الکترونیکی مشارکت دارند.
 هرچند که از مهر ماه سال ۹۹ مسئولان استانی اعلام کرده اند که بسترهای سخت افزاری و نرم افزاری نسخه نویسی الکترونیکی در استان فراهم است و می‌توانند ساز و کار نسخه الکترونیکی را در استان ایجاد کنند اما پزشکان ونسخه پیچان داروخانه ها همچنین  شهروندانی که به مراکز درمانی دولتی و خصوصی مراجعه می کنند همزمانی اجرای این طرح با شیوع کرونا را مناسب نمی‌دانند چرا که به گفته آنان ثبت نسخه در سایت مربوطه ودریافت دارو از طریق نسخه الکترونیکی زمان بر بوده و حتی دربرخی موارد با قطع شبکه بیماران ساعت‌ها معطل می‌شوند.

کد خبر 599864

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha