مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: سال گذشته 700 دستگاه رمزارز از سطح استان جمع‌آوری شد و امسال نیز 36 دستگاه از این دستگاه‌های غیرمجاز جمع‌آوری شده است.

رمز ارز

فاطمه کاظمی- همشهری آنلاین

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: سال گذشته 700 دستگاه رمزارز از سطح استان جمع‌آوری شد و امسال نیز 36 دستگاه از این دستگاه‌های غیرمجاز جمع‌آوری شده است.

شیرزاد جمشیدی درباره تأثیر رمزارزها در افزایش مصرف برق توضیح داد: با توجه به این‌که رمزارزها در حال محاسبات شبانه‌روزی هستند، مصرف زیادی دارند و هر کدام از آن‌ها می‌توانند تا 5 برابر یک مشترک خانگی مصرف داشته باشند و این باعث ایجاد زیرساخت‌های قاچاقی و غیرمجاز می‌شود که شرایط را برای ما دشوار می‌کند.

وی تأکید کرد: بیشتر رمزارزهای شناسایی شده از تعرفه‌های مخفف که به آن‌ها یارانه تعلق می‌گیرد، استفاده کرده بودند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ادامه داد: به محض شناسایی این افراد، همه هزینه‌ها و خسارت‌هایی که به شبکه برق استان وارد شده را از طریق مراجع قضایی، اخذ می‌کنیم و دستگاه‌ها را جمع‌آوری می‌کنیم.

استخراج ارزهای مجازی با توجه به پایین بودن نرخ برق در کشورمان و افزایش بیش ازحد قیمت آن جذابیت زیادی برای استخراج‌کنندگان داشته به گونه‌ای که در تازه ترین گام استفاده غیرمجاز از برق خانگی هم به فهرست اقدام‌های غیرمجاز افزوده شده و چالشی دیگر برای صنعت برق رقم زده است.

مصرف بالای برق توسط دستگاه‌های استخراج ارزهای دیجیتال و مجازی، همواره تهدیدی برای صنعت برق به شمار می‌رفته است؛ برآورد شده که برای تولید هر واحد ارز مجازی «بیت کوین» نیاز به مصرف ۷۲ هزار کیلووات برق است، یعنی برای تولید هر واحد از این نوع ارز مجازی، به اندازه مصرف ۲۸ مشترک، برق استفاده می‌شود.

کد خبر 599822

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha