مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
۰ نفر

کتابخانه عمومی پروفسور مریم میرزاخانی شهرستان صومعه سرا، به عنوان دومین کتابخانه ویژه مادر و کودک گیلان، روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت افتتاح می‌شود.

کتابخانه

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان این مطلب به همشهری آنلاین گفت: برای اولین بار در کشور، در ادامه رویکرد ایجاد فضاهای ویژه مطالعه برای مادران و کودکان گیلان، منجر به ساخت سه کتابخانه مشارکتی در گیلان شد. طی توافقی که بین نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان و اداره کل نوسازی مدارس استان انجام شد، اولین کتابخانه مشارکتی مادر و کودک در شهرستان شفت به افتتاح رسید. دومین کتابخانه نیز در صومعه سرا و کتابخانه سوم نیز در مدرسه حسن حاجتی رشت به بهره برداری خواهد رسید.

پریسا کرمی ادامه داد: کتابخانه عمومی پرفسور مریم میرزاخانی که به عنوان دومین کتابخانه ویژه مادر و کودک استان گیلان شناخته می‌شود، سومین کتابخانه مدرسه استان گیلان نیز خواهد بود که با همکاری دو مجموعه نوسازی و تجهیز مدارس و کتابخانه‌های عمومی استان گیلان به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: این مرکز فرهنگی در فضایی به مساحت ۱۲۰ متر مربع از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان طی سال گذشته در اختیار اداره کل کتابخانه‌ها قرار گرفت که پس از انجام مراحل تجهیز امکانات ویژه، استاندارد سازی و اختصاص کتاب و منابع آموزشی به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسیده است.

گفتنی است، ارایه خدمات ویژه به مادران و کودکان عضو این کتابخانه شامل برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی و برنامه‌های فرهنگی نظیر قصه گویی، خوانش متون کهن، برنامه‌های آموزشی دینی و قرآنی، فرزند پروری، شعرخوانی، بازی‌های فکری و آموزش خواندن کتاب از اهداف مهم ایجاد این کتابخانه خواهد بود.

کد خبر 599809

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha