مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: پویش «هرکتاب، ارمغان اندیشه‌ای نو» به منظور جمع آوری انواع کتاب‌های خوانده شده، درسی، فرسوده و کمک درسی دانش آموزان، دانشجویان و طلاب و تبدیل این کتاب ها به منابع بروز و قابل استفاده در کتابخانه‌های عمومی استان گیلان برگزار می‌شود.

پویش کتابخانه‌ها

پریسا کرمی در گفت و گو با همشهری آنلاین اظهار کرد: در آستانه اول مهر و آغاز سال تحصیلی جدید و اتمام امتحانات کنکور سراسری در دوره‌های مختلف، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با شعار «هرکتاب، ارمغان اندیشه‌ای نو» پویش اهدای کتاب توسط دانش آموزان، دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه سراسر استان و نیز عموم مردم را در گیلان برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: در این طرح ابتکاری که به منظور جمع آوری کتاب‌های خوانده شده و فرسوده مردم برگزار می‌شود، این منابع پس از جمع آوری و تبدیل آن به کتاب‌های جدید و روزآمد ضمن ارسال به کتابخانه‌های عمومی در اختیار دوستداران کتاب و کتابخوانی قرار می‌گیرد.

کرمی اضافه کرد: همچنین در این پویش کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان به عنوان مشاورین امین نقش کلیدی در اطلاع رسانی و جمع آوری کتاب‌های اهدایی مراجعان اعم از منابع درسی و کمک درسی فرسوده یا تاریخ گذشته بر عهده دارند.  

به گزارش همشهری آنلاین، پویش استانی "هرکتاب، ارمغان اندیشه‌ای نو" از روز شنبه ۲۰ شهریور به میزبانی ۸۵ باب کتابخانه در سراسر استان گیلان آغاز شده است. علاقمندان به کتاب و کتابخوانی، حامیان کتاب و خیرین کتابخانه ها می توانند جهت پیوستن به این پویش استانی و ارسال کتاب‌های خوانده شده خود ضمن تماس با نزدیکترین کتابخانه عمومی محل سکونت و یا تماس با شماره تلفن ۳۳۲۶۴۹۷۶ داخلی(۱۴۳) در جریان چگونگی اجرای طرح قرار بگیرند.

همچنین طبق اعلام دبیرخانه این پویش انتقال کتاب‌های فرسوده و یا خوانده شده اهدا کنندگان کتاب در این پویش به میزان بیش از ۵۰ جلد با ارسال وسیله نقلیه توسط کتابخانه‌های عمومی استان گیلان انجام می‌شود.

کد خبر 627627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha