شهردار منطقه ۲ گفت: درراستای اقدامات زیست محیطی با راه اندازی ایستگاه چیپر، سرشاخه‌های درختان به چرخه بازیافت برمی‌گردد.

فضاي سبز

به گزارش همشهری آنلاین، حسن صفات با اشاره به اینکه بهینه سازی سیستم مدیریت پسماند یکی از مهمترین برنامه‌های  مدیریت منطقه است، گفت: به منظور کنترل و مدیریت پسماند، سایت بازیافت سرشاخه و ضایعات چوب با استقرار دو دستگاه چیپر ۲۰ کیلو وات در بلوار فرهنگ راه اندازی شد.
وی افزود: این سایت در زمینی به وسعت ۱۰۰۰ متر مربع احداث و با بهره‌برداری از این مرکز شاخ و برگ‌های ناشی از هرس درختان به چرخه بازیافت برمی‌گردد.
شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه استفاده از این روش به صرفه جویی اقتصادی، کاهش هزینه‌های مدیریت شهری و ایجاد درآمد پایدار منجر می‌شود، گفت: ضایعات حاصل از هرس درختان تفکیک شده و پس از خرد شدن با روش کاملاً علمی به کود یا چیپس چوب تبدیل می‌شود که اجرای این طرح مزایای قابل توجهی در اقتصاد شهری به دنبال دارد.
صفات با بیان اینکه روزانه ۴ تن شاخه در این ایستگاه به چیپس تبدیل می‌شود، افزود: ضایعات چوب و سر شاخه پس از بازگشت به چرخه بازیافت به عنوان کود آلی استفاده می‌شود.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین مصارف چیپس چوب، منبعی غنی برای بهبود خاک به شمار می‌رود به این صورت که با ایجاد سایه بر روی خاک و جلوگیری از رسیدن نور به دانه‌های علف هرز مانع رشد آنها می‌گردد و علاوه بر آن با ایجاد یک لایه طبیعی بر روی خاک رطوبت خاک را حفظ نموده و همزمان با کاهش هزینه‌ها، باعث صرفه جویی در مصرف آب می‌شود.

کد خبر 599676
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha