رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت درباره چگونگی ثبت‌نام در سامانه salamat.gov.ir توضیح داد.

واکسن کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر علی شریفی زارچی رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت درباره آغاز به کار سامانه salamat.gov.ir گفت: این سامانه کار خود را از حدود ۱۱:۳۰ امروز (شنبه ۱۸ اردیبهشت) آغاز کرده است و متولدین سال ۱۳۲۰ و قبل از آن (افراد بالای ۸۰ سال) که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند ‌یا از طریق خانه‌های بهداشت تماسی با آنها برای واکسیناسیون گرفته نشده است، می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

وی تاکید کرد: افراد زیر ۸۰ سال باید منتظر اعلام سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا باشند که چه زمانی برای ثبت‌نام آنها در نظر گرفته می‌شود. متولدین پس از سال ۱۳۲۰ در حال حاضر نمی‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند. اقدام به بازگشایی ثبت‌نام برای گروه‌های سنی بر اساس سند ملی واکسیناسیون صورت می‌گیرد.

شریفی ادامه داد: با توجه به اینکه ممکن است تعداد ثبت‌نام‌ها بالا باشد، ظرفیت بسیار بالایی در زیرساخت‌ها و سرورها در نظر گرفتیم تا سامانه با مشکل مواجه نشود به شکلی که در پنج دقیقه اول راه‌اندازی سامانه بیش از ۱۰۰۰ نفر ثبت‌نام داشتیم.

وی افزود: تا چند روز بعد از ثبت اسم، از مرکز بهداشت منطقه زندگی با فرد تماس گرفته می‌شود یا برایشان پیامک ارسال می‌شود تا زمان و محل دقیق واکسیناسیون به آنها اعلام شود.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در خاتمه اظهار کرد: تاکنون و در لحظات ابتدایی راه‌اندازی این سامانه بیش از ۴۰۰۰ نفر در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کردند.

علی‌رغم اعلام قبلی وزارت بهداشت مبنی بر آغاز به کار ثبت‌نام در سامانه از ساعت ۱۴ امروز، این سایت کار خود را از حدود ساعت ۱۱:۳۰ آغاز کرده است و هموطنان بالاتر از ۸۰ سال می‌توانند با مراجعه به سایت salamat.gov.ir برای تزریق واکسن کرونا اقدام به ثبت‌نام کنند.

شیوه ثبت‌نام سالمندان جامانده از واکسن کرونا | چهار هزار نفر نام‌نویسی کردند

شیوه ثبت‌نام سالمندان جامانده از واکسن کرونا | چهار هزار نفر نام‌نویسی کردند

کد خبر 599647

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha